دانش و فناوری

مایکوسایکل از قارچ برای چرخش لاستیک های قدیمی و زباله های ساختمانی استفاده می کند

معمولاً وقتی چیزی شروع به پوسیدگی می کند، در سطل زباله ریخته می شود. اما Joanne Rodriguez می خواهد مفهوم پوسیدگی را با رشد قارچ روی سطل زباله تغییر دهد تا آن را به چیزی بهتر تبدیل کند.

او به TechCrunch گفت: «ما قارچ‌ها را برای خوردن زباله و ایجاد مواد خام تجدیدپذیر و زیستی آموزش می‌دهیم.

رودریگز بنیانگذار و مدیرعامل Mycocycle است، یکی از تازه‌ترین استارت‌آپ‌ها که از قارچ‌ها، بازیافت‌کننده‌های طبیعت، برای ایجاد پلیمرهای پلاستیک‌مانند برای اقتصاد سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کند. طبق گزارش OECD، امروزه تقریباً تمام پلاستیک ها از نفت و گاز ساخته می شوند و مسئول حدود 3.4 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای هستند.

رودریگز گفت: “ما می خواهیم بتوانیم با 3Ms و BASF و Dows جهان رقابت کنیم.”

این هدف کوچکی نیست. پلاستیک ها به ظاهر همه جا هستند، از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا مصالح ساختمانی. بر اساس تحقیقات گراند ویو، به لطف این همه جا، صنعت جهانی پلاستیک 624 میلیارد دلار ارزش دارد.

مایکوسایکل امیدوار است نه تنها بخشی از آن بازار را تصاحب کند، بلکه با استفاده از قارچ‌هایش برای مصرف واقعی پلاستیک‌هایی که رقابتش تولید می‌کند، دید دایره‌ای خود را نیز تزریق می‌کند.

این شرکت به گروهی از قارچ‌ها به نام قارچ‌های پوسیدگی سفید روی آورده است. در طبیعت، قارچ‌ها روی چیزهایی مانند برگ‌های مرده و چوب رشد می‌کنند، اما قارچ‌های Mycocycle به دلیل توانایی آنها در تجزیه مواد تولید شده با استفاده از نفت و گاز انتخاب شده‌اند. این استارت‌آپ از انتخاب طبیعی برای یافتن بهترین‌ها برای این شغل استفاده می‌کند و انتخاب می‌کند که گونه‌ها را از نظر ژنتیکی تغییر ندهد. رودریگز گفت: «من خیلی زود این خط را کشیدم.

مایکوسایکل از قارچ برای چرخش لاستیک های قدیمی و زباله های ساختمانی استفاده می کند

ضایعات گچ تصفیه شده آماده برای استفاده در پرکننده ها و فوم های صنعتی می باشد. اعتبار تصویر: Mycoworks

زمانی که قارچ ها دست به کار می شوند، مواد آلی زائد را با پر کردن آن با هیف های ریشه مانند خود تجزیه می کنند. اگرچه هیف ها شبیه به ریشه گیاهان هستند، اما مانند الیاف گیاه از سلولز ساخته نشده اند. در عوض، آنها از کیتین ساخته شده اند، همان ماده ای که حشرات برای ساختن اسکلت بیرونی خود از آن استفاده می کنند. همانطور که این هیف ها با مولکول های مبتنی بر کربن تماس پیدا می کنند، آنها را تجزیه می کنند و از منبع غذایی برای رشد و گسترش دامنه استفاده می کنند.

رودریگز گفت که قارچ‌های Mycocycle می‌توانند روی طیف وسیعی از زباله‌ها از جمله کاغذ، لاستیک و نایلون کار کنند. در یک نمایش تجاری اخیر، این استارت‌آپ قارچ‌های خود را روی دیواره‌های خشک باقی مانده از ساخت مرکز داده متا پرورش داد. این استارت‌آپ یکی از پردازشگرهای زیستی خود را به یک شرکت زباله‌دان در همان نزدیکی تحویل داد، که دیوار خشک را خرد کرد و همراه با قارچ‌های Mycocycle داخل پردازنده ریخت. سپس پردازشگر زیستی دمای بهینه قارچ را بین 60 تا 80 درجه فارنهایت برای حدود دو هفته حفظ کرد.

هنگامی که یک چرخه کامل می شود، Mycocycle قارچ ها را می کشد تا اطمینان حاصل شود که آنها به رشد خود ادامه نمی دهند. رودریگز گفت: “ما نمی خواهیم قالب را به ساختمان خود بازگردانیم.” نتیجه نهایی، محصولی است که می تواند فروخته شود، نه ضایعاتی که برای دفع آن هزینه دارد.

مواد حاصل را می توان در طیف وسیعی از محصولات، از جمله عایق، پانل های صوتی برای کنترل صدا، و پرکننده برای حجیم کردن چیزهایی مانند بتن استفاده کرد. (مواد بازیافتی پروژه متا احتمالاً پرکننده خواهد شد زیرا قارچ‌ها فقط کاغذی را مصرف می‌کنند که دیوار خشک را می‌پوشاند، نه گچی که روی آن پوشانده شده است.) قارچ‌ها تمام لاستیک را مصرف نمی‌کنند، بلکه آن را در شبکه‌ای از میسلیوم می‌پوشانند. رودریگز گفت که همه آنها می تواند زمانی که به پایان عمر خود رسید، یک بار دیگر آنها را پردازش کند.

دو کارمند Mycocycle درمان مبتنی بر میسلیوم شرکت را آماده می کنند.

دو کارمند Mycocycle درمان مبتنی بر میسلیوم شرکت را آماده می کنند. اعتبار تصویر: Mycoworks

Mycoycle که رودریگز در سال 2018 تأسیس کرد، در حال حاضر در حال کار برای اصلاح فرآیند بازیافت خرده لاستیک، زباله های تولید شده از لاستیک های قدیمی است. این یک بازار بالقوه عظیم است که ایالات متحده هر سال حدود 280 میلیون تولید می کند.

این شرکت به طور انحصاری به TechCrunch گفت: برای ادامه تلاش‌های تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی، این شرکت مبلغ 3.6 میلیون دلاری را افزایش داد. این دور توسط شرکای حلقه بسته رهبری شد و شامل سرمایه‌گذاری‌هایی از صندوق اختراع ایلینوی، صندوق تلوس گرده افشان برای خوب و سرمایه‌گذاری آمریکا بود.

رودریگز گفت که Mycocycle امسال بیش از 1 میلیون دلار درآمد به همراه خواهد داشت. “ما حاشیه مثبت خواهیم داشت.” او اضافه کرد که بخش پردازش خرده لاستیک در تجارت شاید امیدوار کننده ترین باشد.

او گفت: “یکی از سرمایه گذاران استراتژیک در این دور به طور خاص به این بازار لاستیک در مقیاس نگاه می کند، دقیقاً به این دلیل که ما لاستیک ها را به همان روش برای 40 سال بازیافت کرده ایم.” آنها خطر را می بینند و فرصت را می بینند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا