دانش و فناوری

Rivian برنده 827 میلیون دلار از ایلینوی برای توسعه کارخانه خود برای سری R2 است

ریوین برای حمایت از ساخت نسل بعدی خودروی الکتریکی خود، موسوم به R2، مشوق های 827 میلیون دلاری از ایالت ایلینویز دریافت می کند.

این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که وزارت بازرگانی و فرصت های اقتصادی ایالت ایلینویز این بودجه را برای کمک به توسعه کارخانه موجود خود در نرمال، IL، و همچنین ایجاد زیرساخت های حمایتی و تقویت برنامه های آموزشی شغلی برای نیروی کار Rivian اختصاص خواهد داد. به روز رسانی کارخانه “در ماه های آینده” آغاز خواهد شد.

اعلام بودجه تنها دو ماه پس از رونمایی ریوین از شاسی بلند سایز متوسط ​​R2 منتشر شد که قرار است در سال 2026 به فروش برسد حدود 45000 دلار شروع می شود. همچنین قصد دارد یک هاچ بک به نام R3 بسازد و به فروش برساند. همان پلتفرم EV که زیربنای R2 است.

Rivian در ابتدا قصد داشت R2 را در یک کارخانه جدید 5 میلیارد دلاری در گرجستان بسازد. اما این شرکت در رویداد R2 در ماه مارس اعلام کرد که در عوض تصمیم گرفته است R2 را در ایلینوی بسازد، جایی که در حال حاضر پیکاپ R1T، SUV R1S و ون های الکتریکی تجاری آن را تولید می کند.

تصمیم به دور شدن از کارخانه جورجیا به استارتاپ اجازه می دهد تا جدول زمانی R2 SUV را ارتقا دهد و همچنین بیش از 2 میلیارد دلار صرفه جویی کند. ریویان گفته است که به ساخت کارخانه در گرجستان متعهد است. اما تداوم زیان‌ها و تلاش‌های این شرکت برای افزایش تولید – که امسال تقریباً همان تعداد خودروی برقی سال گذشته تولید خواهد کرد – آن را مجبور کرد در برنامه‌های خود برای نسل بعدی خودرو تجدید نظر کند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا