دانش و فناوری

سامسونگ در یک تحقیق علمی برای بررسی سلامت روان از ساعت‌های گلکسی واچ کمک می‌گیرد

سامسونگ و «بیمارستان عمومی ماساچوست» چند روز پس از «روز جهانی سلامت روان» همکاری جدیدی را آغاز کرده‌اند که در آن با کمک ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سلامت روان بیماران مطالعه می‌شود. مشارکت جدید غول کره‌ای و این بیمارستان با هدف درک بهتر رابطه بین کارهای عادی روزانه و سلامت روان انجام می‌شود.

براساس گزارش‌های منتشرشده، سامسونگ و بیمارستان عمومی ماساچوست به‌دنبال درک بهتر این موضوع هستند که فعالیت‌های روزمره انسان‌ها چگونه می‌تواند بر سلامت روان آن‌ها تأثیر بگذارد. با قابلیت‌های ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ، این مشارکت می‌تواند داده‌های حیاتی و مهمی را ارزیابی کند تا مسائل مربوط به سلامت روان بیشتر مشخص و روشن شود.

کمک گلکسی واچ به بهبود سلامت روان کاربران

ساعت‌های هوشمند که در طول چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، می‌توانند اطلاعات مهم مربوط به سلامت کاربران را اندازه‌گیری و ارزیابی کنند. این کار با کمک سنسورهای ردیابی موجود در ساعت‌ها انجام می‌شود که می‌توانند داده‌هایی ازجمله ضربان قلب، سیگنال‌های الکتریکی قلب، تنفس، قدم‌ها و موارد دیگری را بررسی کنند.

به لطف این سنسورها، کاربران اطلاعات مهمی در مورد سلامت خود به‌دست می‌آورند و با استفاده از آن‌ها می‌توانند برای بهبود خود تلاش کنند. همچنین بسیاری از کاربران ساعت‌های گلکسی را برای پیگیری تمرینات یا خواب خود مفید می‌دانند. اکنون نیز بیمارستان عمومی ماساچوست قرار است از آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سلامت روان استفاده کند.

تمام سنسورها و ویژگی‌های ردیابی سلامت و فعالیت موجود در گلکسی واچ برای انجام این تحقیقات مهم خواهند بود. جمع‌آوری این داده‌ها به بیمارستان ماساچوست کمک می‌کند تا متوجه شود چه چیزی باعث ایجاد مشکلات مختلف سلامت روان می‌شود. یکی از پرسش‌های مهمی که محققان در طول این تحقیقات قصد دارند به آن پاسخ دهند این است که آیا ورزش و داشتن ضربان قلب مناسب، می‌تواند باعث بهبود سلامت روان باشد یا خیر؟

در دنیای امروز، مشکلات مربوط به سلامت روان درحال افزایش است و نیاز زیادی به درک بهتر علل آن وجود دارد. افرادی که با مشکلات روانی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، اغلب آن را با استرس اشتباه می‌گیرند و توجه زیادی به آن نمی‌کنند. براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، از هر هشت نفر در جهان، یک نفر از بیماری‌های مرتبط با سلامت روان رنج می‌برد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا