دانش و فناوری

سامسونگ ظاهراً یکی از مدیران تیم سیری اپل را برای بخش هوش مصنوعی خود استخدام می‌کند

هرچند سامسونگ اوایل سال جاری میلادی چند ویژگی هوش مصنوعی را برای سری گلکسی اس 24 معرفی کرد، اما دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی آن، یعنی بیکسبی (Bixby) تاکنون چندان مورد توجه نبوده است. حالا در گزارش جدیدی ادعا شده که سامسو‌نگ درحال استخدام یکی از مدیران اپل از تیم سیری (Siri) است که مسئولیت آگاهی زمینه‌ای و محاوره‌ای را در آن‌جا برعهده داشته، تا تیم جدید هوش مصنوعی غول کره‌ای را رهبری کند.

براساس گزارش «مارک گرمن»، گزارشگر قابل اعتماد بلومبرگ، سامسونگ «مورات آکباکاک» را برای رهبری واحد تازه تأسیس خود، یعنی مرکز هوش مصنوعی آمریکای شمالی، استخدام کرده است.

رئیس جدید بخش هوش مصنوعی سامسونگ

سامسونگ ظاهراً یکی از مدیران تیم سیری اپل را برای بخش هوش مصنوعی خود استخدام می‌کند

طبق اطلاعات صفحه لینکدین آکباکاک، ظاهراً او هنوز در اپل مشغول به کار است و رئیس هوش مصنوعی مکالمه‌ای سیری است. بااین‌حال، اگر گزارش بلومبرگ درست باشد، آکباکاک احتمالاً درحال سپری‌کردن دوره پایانی کار خود در اپل است. این گزارش درحالی منتشر شده است که اپل در هفته جاری، ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است.

از آنجایی که هوش مصنوعی ترند جدید بازار محسوب می‌شود، شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ سخت در تلاش هستند تا ویژگی‌ها و خدمات مبتنی بر این فناوری را در محصولات خود معرفی کنند. در چند سال گذشته، دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ از رقبای خود، مانند الکسا، گوگل اسیستنت و سیری بیش از اندازه عقب افتاده است. بااین‌حال، حضور مدیر سیری در سامسونگ می‌تواند تجربه Bixby را کاملاً متحول کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا