دانش و فناوری

Spotify به آرامی متن ترانه ها را پشت دیوار پرداخت می کند

Spotify ظاهرا راهی جدید برای سوق دادن کاربران رایگان خود به اشتراک پولی پیدا کرده است: این اشعار را در پشت دیوار پرداخت قرار می دهد. پس از گزارش‌های مختلف مبنی بر استناد به پست‌های ناامیدکننده کاربران در Reddit، این شرکت بی سر و صدا این تغییر را تایید می‌کند – اما بدون بیانیه مستقیم. در عوض، این شرکت به سادگی به TechCrunch گفت که ویژگی‌های Spotify می‌تواند در طول زمان، بین بازارها و دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد. این پاسخ نشان می‌دهد که تغییر متن ممکن است چیزی بیش از یک آزمایش باشد، اما Spotify هنوز آماده اعلام رسمی در مورد بازارهای آسیب‌دیده نیست.

با این حال، نشانه هایی وجود داشت که نشان می داد Spotify به این سمت می رود. پاییز گذشته، این شرکت در حال قفل کردن اشعار برای کاربرانی که پولی پرداخت نمی‌کنند، دیده شد. کاربران رایگانی که سعی کردند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند، پیامی را مشاهده می‌کنند که روی آن نوشته شده بود: «از اشعار در Spotify Premium لذت ببرید».

با این حال، در آن زمان، یکی از سخنگویان Spotify توضیح داد که این تغییرات “فقط یک آزمایش” است که با تعداد محدودی از کاربران در یک “جفت بازار” انجام می شود. Spotify دیگر به تغییرات به عنوان یک آزمایش اشاره نمی کند، اگرچه مشخص نیست که چرا دسترسی به اشعار را به عنوان یک ویژگی برتر در جایی در وب سایت خود ثبت نمی کند – مانند صفحه ای که کاربران می توانند برنامه ها را ارتقا دهند یا در اسناد کمکی آن. این می تواند به این دلیل باشد که شرکت هنوز در حال آزمایش محدودیت ماهانه اشعار برای حساب های رایگان است. کاربران رایگان گزارش دیدن پیام‌هایی که به آن‌ها می‌گوید هر بار که روی «نمایش اشعار» ضربه می‌زنند، برای محدودیت جدید حساب می‌شود.

Spotify جزئیات بیشتری در مورد اینکه چرا اکنون متن ترانه‌های paywalling را ارائه می‌کند، ارائه نکرده است، اما واضح است که تلاشی برای سوق دادن افراد بیشتری به سطح پولی خود است. در سه ماهه اخیر، این شرکت بیش از پیش‌بینی‌ها به بیش از 600 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید و تعداد مشترکان پولی به 236 میلیون نفر رسید که نشان دهنده رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته است. با این حال، درآمد سه ماهه انتظارات تحلیلگران 3.72 میلیارد یورو را از دست داده بود و در عوض به 3.67 میلیارد (3.94 میلیارد دلار) رسید.

اینکه آیا مسدود کردن اشعار باعث می‌شود افراد بیشتری به عضویت درآیند، باید دید. متن ترانه ها از طریق وب و سایر برنامه هایی که در کنار Spotify کار می کنند، مانند Genius، Shazam اپل یا Musixmatch، به راحتی و رایگان در دسترس هستند.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا