دانش و فناوری

توسعه دهنده API معاملات سهام، Alpaca، اسکناس قابل تبدیل 15 میلیون دلاری را از گروه SBI جمع آوری کرد

برنامه های سرمایه گذاری به هر کسی کمک می کند تا برای انجام معاملات به بازار سهام دسترسی پیدا کند. آلپاکا، یک استارت آپ مستقر در San Mateo، خدمات معاملاتی سهام و کارگزاری رمزنگاری را از طریق API ارائه می دهد که به شرکت های سرمایه گذاری فین تک و دیگران امکان می دهد این عملکرد را در برنامه های خود جاسازی کنند. امروز، این استارت آپ اعلام کرد که 15 میلیون دلار را در قالب یک اسکناس قابل تبدیل از شرکت مالی ژاپنی SBI Group تضمین کرده است.

سرمایه گذاری استراتژیک، که به ارمغان می آورد راه اندازی Y Combinator پشتیبانی می شودمدیر عامل آلپاکا یوشی یوکوکاوا به TechCrunch گفت که مجموع افزایش 120 میلیون دلاری از زمان آغاز به کار آن در سال 2015، به آلپاکا اجازه می دهد تا گسترش خود در آسیا را سرعت بخشد.

مال استارتاپ مدل B2B2C یوکوکاوا گفت که از طریق بیش از 100 شریک شرکتی در 30 کشور از جمله عربستان سعودی، اندونزی، تایلند و هند به بیش از 5 میلیون کاربر نهایی خدمات ارائه می دهد و افزود که نزدیک به 20 درصد از مشتریان آن در آسیا و در درجه اول آسیای جنوب شرقی مستقر هستند. Alpaca در حال حاضر دو مشتری در ژاپن دارد – SBI و Woodstock – اما پس از سرمایه‌گذاری استراتژیک SBI که بیش از 2.6 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت در سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و سرمایه‌گذاری سهام خصوصی دارد، انتظار چند کاربر دیگر از ژاپن را دارد.

یوکوکاوا گفت: “گروه SBI دارای بزرگترین شبکه در بین موسسات مالی در ژاپن است و اخیراً در جنوب شرقی آسیا گسترش یافته است.”

بانک دیجیتال مستقر در تایلند سکه و اپلیکیشن سرمایه گذاری سنگاپور Syfe یوکوکاوا خاطرنشان کرد: از پلت فرم کارگزاری آلپاکا برای ارائه خدمات معاملات سهام ایالات متحده به کاربران نهایی خود استفاده کنید. علاوه بر این، این لباس اخیراً مجوز دلال-نمایندگی را از آژانس خدمات مالی ژاپن دریافت کرده است. این مجوز به آلپاکا اجازه می دهد تا خدمات معاملات سهام ایالات متحده را به کاربران نهایی شرکت ها در ژاپن ارائه دهد.

یوکوکاوا گفت که آلپاکا قصد دارد محصولات و خدمات جدیدی را برای تجارت ایالات متحده راه اندازی کند، مانند گزینه ها، اوراق قرضه، اوراق قرضه متقابل و حساب های حساب بازنشستگی فردی.

یوکوکاوا گفت که از زمان آخرین سرمایه گذاری آن، یک سری B 50 میلیون دلاری در سال 2021، درآمد این شرکت 15 برابر افزایش یافته است و تعداد برنامه های سرمایه گذاری روی پلت فرم آن چهار برابر شده و به حدود 150 رسیده است. او از ارائه مبنای درآمدی که شرکت به دست می آورد خودداری کرد از طریق روش‌های مختلف، از جمله تراکنش‌های حاصل از کارمزد معاملات، کارمزد ارز خارجی، تکرار SaaS و موارد دیگر تولید می‌شود. یوکوکاوکا به TechCrunch گفت که تعداد کارکنان از 175 نفر در سال گذشته به 150 نفر کاهش یافته است تا شرکت را به طور موثر اداره کند.

وقتی در مورد API رمزنگاری آن که آلپاکا در اکتبر 2021 راه اندازی کرد، دو ماه پس از دور سری B، کسب و کار کریپتو آن هنوز درآمد قابل توجهی ایجاد نمی کند. مدیرعامل گفت، با این حال، این شرکت انتظار دارد که API کریپتو با بهبود بازار کریپتو رشد کند. API رمزنگاری Alpaca به کسب و کارها و توسعه دهندگان امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال و سهام و ساخت برنامه هایی را می دهد که خدمات سرمایه گذاری رمزنگاری و سهام را در یک API ارائه می دهند.

آلپاکا یک انجمن برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است. مدیر عامل شرکت گفت که ده ها هزار توسعه دهنده فعال ماهانه می توانند محصول Aplaca را به صورت رایگان امتحان کنند و کد نمونه را بنویسند تا با پلتفرم کارگزاری آن از طریق API تعامل داشته باشند.

حامیان قبلی آن عبارتند از Portage Ventures، Spark Capital، Tribe Capital، Social Leverage، Horizons Ventures، Unbound، Elefund، Positive Sum و Y Combinator.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا