دانش و فناوری

تسلا برای تأیید پاداش 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک به حمایت سهامداران کوچک امیدوار است

در تاریخ 13 ژوئن (24 خرداد) سهامداران تسلا درباره بسته حقوقی 56 میلیارد دلاری مدیرعامل این شرکت یعنی «ایلان ماسک» تصمیم نهایی را خواهند گرفت. با وجود اختلاف‌نظر سهامداران بزرگ تسلا درباره پرداخت این رقم هنگفت، این شرکت به‌دنبال جلب حمایت سرمایه‌گذاران خُرد است که درصد بالایی از سهام این خودروساز برقی را در اختیار دارند.

براساس گزارش رویترز، نشست سالانه تسلا در 13 ژوئن به‌عنوان یک همه‌پرسی درباره مدیریت ایلان ماسک شکل می‌گیرد. پس از حکم دادگاه ایالت دلاور که بسته حقوقی هنگفت ماسک را باطل کرد، این شرکت از سرمایه‌گذاران خواسته است که برای تأیید مجدد آن رأی دهند. تسلا همچنین پیشنهاد می‌کند که به جای دلاور، در تگزاس این نشست برگزار شود.

نظرات سهامداران تسلا درباره پرداخت بسته حقوقی ایلان ماسک

تسلا برای تأیید پاداش 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک به حمایت سهامداران کوچک امیدوار است

تسلا برای جلب رضایت سهام‌داران به‌منظور تأیید پرداخت بسته حقوقی به ایلان ماسک، یک کمپین اطلاع‌رسانی به سهامداران کوچک تشکیل داده که شامل یک وب‌سایت، تعامل با اینفلوئنسرها و برگزاری تورهایی در کارخانه است.

اما از سویی سرمایه‌گذاران بزرگ این شرکت نظرات مختلفی دارند. برای مثال T. Rowe Price گفته است که این بسته حقوقی با منافع سرمایه‌گذاران همسو است. اما درمقابل «سازمان بازنشستگی کارکنان دولتی کالیفرنیا» گفته است که احتمالاً با پرداخت حقوق ایلان ماسک به دلیل عدم تناسب با عملکرد تسلا مخالفت می‌کند. صندوق ثروت دولتی نروژ نیز مخالفت خود را با پرداخت این بسته اعلام کرده است.

سهام خود ایلان ماسک در این شرکت حدود 13 درصد است. سرمایه‌گذاران بزرگ دیگر مانند ونگارد 7.2 درصد و بلک‌راک 5.9 درصد سهام دارند که هیچ‌کدام درباره رأی دادن یا ندادن به پرداخت این بسته اظهارنظر نکرده‌اند. سرمایه‌داران کوچک نیز نظر یکسانی ندارند. برای مثال بسیاری از ماسک حمایت می‌کنند، اما همچنان عواملی برای مخالفت وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیاست‌های این شرکت، کاهش فروش، قیمت سهام و غیره اشاره کرد.

اخیراً نیز چند سهامدار گفته‌اند که اقدام ایلان ماسک برای انتقال 12 هزار تراشه هوش مصنوعی H100 تسلا به ایکس و xAI، نشان دهنده این است که او لایق دریافت بسته حقوقی خود نیست. 

آگهی
دکمه بازگشت به بالا