دانش و فناوری

عزم و اراده رییس جمهور شهید در پیشبرد برنامه های فضایی موثر بود

رییس سازمان فضایی ایران:

رییس سازمان فضایی ایران گفت: اگر عزم و اراده رییس جمهور شهید نبود به طور حتم بسیاری از برنامه های صنعت فضایی اتفاق نمی افتاد و پیگیری وی در پیشبرد برنامه های فضایی شتاب دهنده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سالاریه رییس سازمان فضایی ایران در گردهمایی فعالین بخش خصوصی حوزه فضایی، پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت الله رئیسی که امروز صبح در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد با اشاره به هدف از برگزاری این برنامه و حضور بخش خصوصی در این برنامه گفت: هدف از این گردهمایی این است که یک بار دیگر گردهم بیاییم و این مسیر پر ریسک فضایی ادامه دار باشد.

وی افزود: باید گفت که در تمام پروژه های ماهواره ای به صورت مستقیم و غیر مستقیم بخش خصوصی موثر بوده و رییس جمهور شهید مطالبه گر جدی بابت فعال سازی بخش خصوصی در این حوزه بودند.

سالاریه افزود: ان شاالله همینطور که بخش خصوصی به صورت خستگی ناپذیر این حرکت را ادامه خواهد داد در سال جاری پرتاب های متعدد ماهواره خواهیم داشت و شاهد پروژه های دیگر فضایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: حوزه فضایی کشور در دولت سیزدهم رو به رشد بوده و این مهم با عزم و اراده رییس جمهور شهید بود و اگر این عزم نبود به طور حتم بسیاری از برنامه های صنعت فضایی اتفاق نمی افتاد. بنابراین خواست و پیگیری رییس جمهور شهید در پیشبرد برنامه های فضایی به طور حتم موثر و شتاب دهنده بوده است.

رییس سازمان فضایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه حوزه فضایی، حوزه پر ریسکی است و با هر پرتاب صدای مخالفان در می آید و با وجود فشارهای سیاسی اگر شخص رییس جمهور و تیم وزرای ایشان نبود، آثار آن در حوزه فضایی دیده نمی شد، گفت: بسیاری از پروژه های فضایی که در دنیا مرور می کنیم، شکست هایی داشته اما آنچه که مهم است موفقیت های پروژه است.

سالاریه یادآور شد: برگزاری جلسه شورای عالی فضایی بعد از ۱۱ سال وقفه با پیگیری و مکرر و مستمر شهید رییس جمهور رخ داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا