دانش و فناوری

اعتصاب بزرگ‌ترین اتحادیه کارگران سامسونگ

اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک، به عنوان بزرگترین سازمان کارگران سامسونگ، اعلام کرده است که قصد دارد هفته آینده به عنوان بخشی از مبارزه خود برای دریافت دستمزد عادلانه دست از کار بکشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، اعضای این اتحادیه تهدید کرده‌اند که برای یک روز، در 7 ژوئن، کار را رها می‌کنند، به این امید که این شرکت پس از توقف مذاکرات دستمزد آنها در ماه‌های گذشته، به خواسته‌های آنها گوش دهد.
 
بی‌ان‌ان بلومبرگ توضیح داده است که اگر این اعتصاب انجام شود، این اولین اعتصاب کارکنان این شرکت از زمان تأسیس سامسونگ خواهد بود. به گزارش رویترز، سامسونگ با افزایش 5.1 درصدی دستمزدها در سال جاری موافقت کرد، اما این اتحادیه همچنین در حال مذاکره برای اضافه کردن یک روز دیگر به مرخصی سالانه کارگران و شفافیت بیشتر در مورد پاداش‌های مرتبط با عملکرد است.
 

رهبران اتحادیه در مقابل دفاتر سامسونگ در سئول گفتند: «آنچه ما می‌خواهیم افزایش 1 تا 2 درصدی دستمزد نیست. خواسته ما این است که برای مقدار کار انجام شده دستمزدی عادلانه پرداخت شود. ما می‌خواهیم به‌طور عادلانه و شفاف برای کارمان حق‌الزحمه دریافت کنیم».
 
اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک دارای 28000 عضو است که بیش از یک پنجم نیروی کار این شرکت را تشکیل می‌دهند. رهبران این اتحادیه انتظار ندارند که این اعتصاب تأثیر قابل توجهی بر تولید سامسونگ داشته باشد زیرا به هر حال اکثر فرآیندهای تولید آن خودکار هستند، اما آنها همچنان امیدوارند که خروج آنها بتواند شرکت را مجبور کند که آنها را جدی بگیرد. اتحادیه مطمئناً اکنون قدرت بیشتری برای مذاکره پیدا کرده است؛ ظاهراً پس از اینکه این شرکت متعهد شد طرح‌های مقابله‌ای خود علیه این اتحادیه را متوقف کند، اعضای آن در دو سال گذشته چهار برابر شده است.
 

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا