دانش و فناوری

معرفی راهکار نوآورانه استارتاپ «ویرا» برای اطمینان از سلامت مواد غذایی

برچسب هوشمند «ویرا»، راهکار یکی از استارتاپ‌های «دیجی‌نکست» برای اطمینان از سلامت و تازگی مواد غذایی است.

به گزارش دیجیاتو، این استارتاپ با طراحی برچسب‌های هوشمند، به مصرف‌کنندگان اطمینان می‌دهد که محصولاتی که مصرف می‌کنند سالم و تازه هستند.

شیوه عملکرد برچسب‌ هوشمند ویرا

برچسب‌ ویرا حاوی مایعی هوشمند است که با شبیه‌سازی رفتار محصول، تغییرات آن را رصد می‌کند.

این برچسب‌ که روی بسته‌بندی محصول نصب می‌شود، با تشخیص عوامل فسادزا مانند ph و لاکتوباکتری، تغییر رنگ می‌دهد و سلامت محصول را با رنگ خود مشخص می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که ویرا در لینکدین منتشر کرده، برچسب مذکور سه رنگ دارد که هر کدام اطلاعاتی به این شرح را ارائه می‌دهند:

  • رنگ بنفش: محصول تازه و سالم است.
  • رنگ خاکستری: محصول سالم است، اما باید در اسرع وقت مصرف شود.
  • رنگ زرد: محصول فاسد شده و باید دور انداخته شود.
معرفی راهکار نوآورانه استارتاپ «ویرا» برای اطمینان از سلامت مواد غذایی

بنا به ادعای ویرا، مکانیسم این برچسب هوشمند برای اولین‌بار در ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحولی بزرگ در صنعت مواد غذایی به شمار می‌رود.

ویرا اعلام کرده که این محصول اطمینان از کیفیت و سلامت محصول، افزایش اعتماد به برند و تجربه خریدی امن و مطمئن را برای مشتریان به همراه دارد.

کارخانه‌های تولیدکننده نیز با استفاده از این برچسب‌های هوشمند از مزایایی مانند کاهش مرجوعی محصولات، مدیریت کیفیت محصولات در زنجیره سرد، افزایش اعتبار برند و کاهش ضایعات مواد غذایی بهره‌مند می‌شوند.

همکاری با دیجی‌کالا

ویرا اعلام کرده درحال همکاری با «دیجی‌کالا Fresh» است و به‌زودی برچسب‌های ویرا روی برخی از محصولات این فروشگاه اینترنتی نصب خواهد شد.

ویرا که فعالیت خود را با محصولات لبنی و شیرهای پاستوریزه و ESL آغاز کرده، به‌زودی برای محصولات پروتئینی و ساندویچ‌های آماده نیز برچسب‌های هوشمند خود را ارائه خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا