دانش و فناوری

در پورشه بخرید، بعدا پرداخت کنید؟ Zaver اکنون 30 میلیون دلار دارد تا آن را به واقعیت تبدیل کند

ما آخرین بار در Zaver، ارائه‌دهنده سوئدی B2C Buy-Now-Pay-Later (BNPL) در اروپا بررسی کردیم، زمانی که در سال 2021 یک دور بودجه 5 میلیون دلاری جمع‌آوری کرد. این شرکت اکنون یک تمدید 10 میلیون دلاری را برای دور سرمایه‌گذاری سری A بسته است. ، مجموع سری A آن را به 20 میلیون دلار می رساند. کل سرمایه گذاری تا به امروز 30 میلیون دلار است.

در اروپا، Zaver در BNPL با Klarna، PayPal و شرکت‌های فعلی مانند Santander و BNP Paribas رقابت می‌کند.

با این حال، Zaver ادعا می‌کند که می‌تواند ریسک اندازه‌های سبد خرید BNPL تا 200000 یورو را در زمان واقعی به دلیل الگوریتم‌های ارزیابی ریسک ارزیابی کند. سایر ارائه دهندگان BNPL حداقل در اروپا به ندرت چیزی بیش از 3000 یورو سرمایه گذاری می کنند.

این شرکت که توسط امیر مرندی و لینوس مالمن در اواسط سال 2016 تاسیس شد، در حالی که هر دو دانشجوی موسسه فناوری سلطنتی KTH در استکهلم بودند، یک اتحاد استراتژیک با گروه نیسان برای فروش مستقیم به مصرف کننده در شمال اروپا و روابط با مشتری دارد. با فولکس واگن و پورشه

این به مشتریان امکان می دهد حتی یک خودرو را در BNPL خریداری کنند.

امیر مرندی، مدیرعامل و موسس به من گفت که این شرکت می‌تواند راه‌حل‌های پرداختی را ارائه دهد، زیرا بیشتر توسعه محصول خود را نه بر روی مدل‌های رگرسیون خطی (مانند سایرین) بلکه بر روی الگوریتم‌های پیشرفته ارزیابی ریسک صرف کرده است.

او گفت: “در حالی که رقبای ما تلاش خود را بر بازاریابی متمرکز کرده اند، تمرکز ما قاطعانه بر روی جنبه های مهندسی باطن بوده است.”

او فکر می‌کند که کاهش نرخ پذیرش برای تراکنش‌های بزرگ‌تر در صنعت پرداخت به معنای فرصتی برای یک «پلت‌فرم پرداخت غیرمجاز» است که تا 200000 یورو می‌رسد.

این ممکن است جایی باشد که صنعت BNPL در حال حرکت است.

نوآوران اولیه مانند Klarna، Trustly، Tink و iZettle از این تغییر به سمت پرداخت های آنلاین سرمایه گذاری کردند، اما گسترش زیرساخت تجارت الکترونیک زمینه را برای افزایش میانگین ارزش تراکنش آنلاین فراهم کرده است.

این تغییر برای اولین بار در سال 2012 زمانی که ایلان ماسک پیشنهاد فروش تسلا را به صورت آنلاین ارائه کرد، ظاهر شد و اکنون بسیاری از OEM ها در تلاش هستند تا با استفاده از BNPL “مستقیم به مصرف کننده” بروند.

سرمایه گذاران در سری A عبارتند از FROS Ventures، Hållbar AB، Hobohm Brothers Equity، JOvB Investments، MAHR Projects، Skagerack Ventures، و بنیانگذاران King.com، سباستین کناتسون و ریکاردو زاکونی.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا