بین الملل

آمریکا به حمایت از مذاکرات صلح افغانستان ادامه خواهد داد!

«الیزابت شِروود» مشاور امنیت ملی آمریکا طی سخنانی مدعی شد که واشنگتن به حمایت از فرآیند صلح افغانستان در هر دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الیزابت شِروود» مشاور امنیت ملی آمریکا طی سخنانی مدعی شد که واشنگتن به حمایت از فرآیند صلح افغانستان در هر دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای شرکت در نشست مشترک در تاشکند، پایتخت ازبکستان به سر می‌برد، گفت: ما به حمایت از مذاکرات (افغانستان) برای دستیابی به یک راه حل سیاسی که صلح را در افغانستان به ارمغان آورده و پایه گذار ایجاد یک حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برای آینده افغانستان باشد، حمایت می‌کنیم.

وی که برای شرکت در نشست ۱+۵ راهی ازبکستان شده، خطاب به نمایندگان کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان گفت: ما به کمک‌های امنیتی به نیروهای دفاع ملی افغانستان و همچنین کمک‌های بشردوستانه (به افغانستان) ادامه خواهیم داد. ما به اقدامات تهاجمی خود علیه گروه‌های تروریستی که ایالات متحده را تهدید می‌کنند و امنیت متحدان و شرکای ما، از جمله کشورهای شما را تضعیف می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که کلیه کشورهای منطقه، خرج غیر مسئولانه و عجولانه ایالات متحده از خاک افغانستان را منجر به ایجاد وضعیت کنونی در این کشور دانسته و معتقدند آمریکا باید مسئولیت بر هم خوردن ثبات و ایجاد مجدد جنگ داخلی در افغانستان را بر عهده بگیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا