بین الملل

آمریکا: کشته شدن خبرنگار الجزیره اهانت به آزادی مطبوعات است

بدون اشاره به عامل جنایت؛

وزارت امور خارجه و کاخ سفید آمریکا بدون اشاره به عامل شهادت «شیرین ابو عاقله»، انجام تحقیقات را برای روشن شدن واقعیت در خصوص این جنایت خواستار شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین اعلام کرد: از خبر کشته شدن شیرین ابو عاقله در کرانه باختری به شدت اندوهگین شده و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: تحقیقات در خصوص کشته شدن ابو عاقله باید فوری و فراگیر باشد و عوامل قتل او باید مورد بازخواست قرار گیرند.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: کشته شدن شیرین ابو عاقله اهانت به آزادی مطبوعات در هر جایی است.

کاخ سفید نیز در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها اعلام کرد: کشته شدن شیرین ابو عاقله را به شدت محکوم می‌کنیم و تحقیقات گسترده برای روشن شدن واقعیت‌ها درباره در این حادثه را خواستاریم.

در تحولی دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر احترام به روح خبرنگار شهید الجزیره یک دقیقه سکوت کرد.

در واکنشی مشابه، سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با الجزیره گفت: تحقیقات درباره کشته شدن شیرین ابو عاقله باید جامع و مستقل باشد تا هیچکس صحت آنچه را که اتفاق افتاده است، زیر سوال نبرد. ما سیر تحولات را از نزدیک زیر نظر داشته و انتظار داریم که تحقیقات کامل در این خصوص انجام شود.

وی افزود: آزادی مطبوعات و توانایی خبرنگاران در انجام وظایف خود برای ما بسیار مهم است. ما خواستار اجرای عدالت هستیم و انجام تحقیقات کامل و مستقل در این خصوص ضروری است.

سازمان ملل هم در واکنش به شهادت خبرنگار الجزیره اعلام کرد: حمله به خبرنگاران حمله به آزادی بیان و دفاع از مطبوعات دفاع از دموکراسی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا