بین الملل

آمریکا ۳،۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به افغانستان اعزام می‌کند

وزارت دفاع ایالات متحده روز پنج شنبه از اعزام حدود ۳،۰۰۰ نیروی نظامی این کشور به افغانستان در راستای کمک به خروج دیپلمات‌ها و سایر غیرنظامیان آمریکایی از خاک این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده روز پنج شنبه افشا کرد که این وزارتخانه حدود ۳،۰۰۰ نیروی نظامی به خاک افغانستان اعزام می‌کند.

هدف از اعزام این نیروها کمک به روند خروج دیپلمات‌ها و سایر غیرنظامیان آمریکایی از خاک افغانستان است.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون ضمن اعلام این خبر به خبرنگاران اطلاع داد که این نیروهای اعزامی افزون بر ۶۵۰ نیروی نظامی هستند که در حال حاضر در خاک افغانستان مستقرند.

به گفته این سخنگوی پنتاگون، این اعزام نیرو بخشی از «تمهیدات احتیاطی است» و اینکه «به باور واشنگتن، برای وضعیت امنیتی مناسب و مقتضی است».

کربی در ادامه توضیح داد که مقامات در حال پیش بینی احتمال اتخاذ تدابیری جهت انتقال هوایی افراد برای تسریع فرآیند خروج دیپلمات‌ها و متقاضیان دریافت ویزا از خاک افغانستان هستند.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این پرسش که آیا از فرودگاه کابل به عنوان پایگاهی برای اجرای حملات هوایی استفاده می‌شود، با رد این نظریه تأکید کرد که «هیچگونه طرح و گفتگویی برای استفاده از فرودگاه بین المللی حامد کرزای به عنوان پایگاهی برای اجرای حملات هوایی در داخل و اطراف افغانستان وجود ندارد».

این مقام بلندپایه آمریکایی در ادامه افزود که در حال حاضر هیچ‌گونه طرحی برای نقض ضرب الاجل ماه آگوست وجود ندارد. و فرآیند خروج همچنان تا تکمیل آن در سی و یکم آگوست ادامه می‌یابد.

گفتنی است، پیش از این «ند پرایس» سخنگوی وزارت خاجره ایالات متحده در گفتگو با خبرنگاران تأیید کرد که کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان از این کشور خارج خواهند شد. وی بدون اشاره به عناوین و سمتهای شغلی این کارکنان، تأکید کرد که این افراد شامل آن دسته از کارکنان سفارت می‌شوند که قادرند وظایف خود را در هر نقطه دیگر انجام دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا