بین الملل

آنکارا: توسعه شهرک‌های اسرائیلی، نقض قوانین بین‌المللی است


وزارت خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت چند صد واحد مسکونی جدید در شهرک‌های نزدیک رام‌الله، گفت این اقدامات نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ترکیه امروز (چهارشنبه) پروژه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳۵۰ واحد جدید در شهرک صهیونیست‌نشین «بیت‌ایل» واقع در کرانه باختری را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای، گفت تداوم چنین اقدامات تحریک‌آمیزی توسط رژیم صهیونیستی، آن‌هم در زمانی که درد و رنج در نوار غزه هنوز تازه است، نشان می‌دهد که مسئولان اسرائیلی از حوادثی که اخیرا رخ داد هیچ درسی نگرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: «ما این اقدامات غیرقانونی اسرائیل (شهرک‌سازی) را رد می‌کنیم. لازم است اسرائیل را به دلیل اقدامات و اعمالش که نقض قوانین بین‌المللی است، پاسخگو کنیم».

کابینه وزرای رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه آغاز پروژه ساخت ۳۵۰ واحد جدید در شهرک‌صهیونیست‌نشین بیت‌ایل را تایید کردند. تل‌آویو در پایان سال ۲۰۲۰ با حمایت دولت پیشین آمریکا، ساخت واحدهای جدید در این شهرک را تصویب کرده بود.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۷، گفت جهانیان باید تروریستی بودن این رژیم را به رسمیت بشناسند (جزئیات بیشتر).

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

این در حالی است که چند هفته پیش نیز پنج کشور اروپایی با درخواست از رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک‌سازی در اراضی خصوصی فلسطینیان، تاکید کردند این اقدام‌ها ابعاد صلح در منطقه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا