بین الملل

احتمال دارد خروج آمریکا از افغانستان تبعاتی داشته باشد!

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز در تلاش برای پر رنگ کردن برخی تهدیدات ادعایی مدعی شد: احتمال دارد خروج آمریکا از افغانستان تبعاتی داشته باشد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ژنرال «مارک میلی» (Mark Milley) رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز چهارشنبه از احتمالات متفاوتی پس از خروج نظامیان اشغالگر کشورش از افغانستان سخن گفت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص ادعا کرد: ما مجموعه ای از احتمال‌ها را در نظر داریم که ممکن است افغانستان پس از خروج ما با آن رو به رو شود. بدترین این حالت ها، فروپاشی دولت افغانستان، ارتش، نیروهای امنیتی و افتادن کشور در یک جنگ داخلی است!

این در حالیست که پس از تجاوز نظامیان ائتلاف به سرکردگی آمریکا به کشور افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی، آمار خشونت ها و ناآرامی ها در این کشور افزایش یافته است.

«زلمای خلیلزاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز پیشتر طی اظهاراتی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادعا کرده بود: افغان‌ها پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور دو انتخاب دارند، یا به یک تفاهم سیاسی دست می‌یابند و یا به طرف یک جنگ طولانی حرکت می‌کنند. طالبان با کنار گذاشتن خشونت‌ها، باید به یک جریان سیاسی تبدیل شود.

به گزارش مهر، در حالیکه تاریخ ۱۱ سپتامبر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام شده، مقامات و اندیشکده های غربی و بویژه آمریکایی تلاش می‌کنند تا با پر رنگ کردن تهدیدهایی از قبیل ظهور مجدد داعش، همچنان حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تضمین کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا