بین الملل

اردوغان: مصمم به توسعه و حفظ روابط با آفریقا هستیم

در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سومالیایی خود؛

رجب طیب اردوغان امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سومالیایی خود در آنکارا گفت: مصمم به توسعه و حفظ روابط با آفریقا هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه پس از دیدار با حسن شیخ محمود، همتای سومالیایی خود در مجتمع بش‌تپه در آنکارا نشست مشترک مطبوعاتی را برگزار کرد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن ابراز خرسندی از میزبانی شیخ محمود و هیئت همراه وی در آنکارا، در سخنانی گفت: سومالی به اعتقاد جامعه جهانی در سال ۲۰۱۱ به مرز فروپاشی رسید، همان سال با سفر به این کشور این پیام را رساندیم که در کنار مردم سومالی هستیم.

رجب طیب اردوغان در ادامه گفت: ترکیه همواره در تلاش است تا همکاری خود را با خواهران و برادرانمان در آفریقا بر اساس مشارکت برد- برد و برابر افزایش دهد. همچنان مصمم به توسعه و حفظ روابط خود با این قاره هستیم.

وی در دامه اضافه کرد: حجم کمک های بشردوستانه و توسعه‌ ای ۱۰ سال اخیر ترکیه به سومالی از یک میلیارد دلار فراتر رفته است.

این در حالیست که رئیس‌جمهور ترکیه ساعاتی پیش از حسن شیخ محمود همتای سومالیایی خود در مجتمع بش تپه آنکارا به‌صورت رسمی استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی از شیخ محمود، ۲۱ توپ به‌صورت نمادین شلیک و سرود ملی دو کشور نواخته شد. سپس رئیس جمهور سومالی از گارد تشریفات سان دید.

طرفین هیات های همراه خود را به یکدیگر معرفی کرده و در پله‌ های مجتمع بش‌ تپه مقابل پرچم‌ های دو کشور عکس یادگاری گرفتند.

پس از این مراسم، دیدار دوجانبه سران ترکیه و سومالی آغاز شد. اردوغان و محمود همچنین در نشست مشترک هیات های سیاسی دو کشور نیز حضور خواهند یافت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا