بین الملل

استرالیا به اتباع خود درباره سفر به دانمارک هشدار داد


در پی اعتراضات جامعه مسلمانان به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک، دولت استرالیا به شهروندان این کشور در خصوص سفر به دانمارک هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک و برانگیخته شدن خشم مسلمانان جهان، مقام‌های استرالیا به شهروندان خود در خصوص سفر به این کشور اروپایی هشدار دادند.

رسانه‌های استرالیا گزارش کردند که دولت فدرال استرالیا در بیانیه‌ای به شهروندان خود که به دانمارک سفر می‌کنند، هشدار داده است که «بیشترن حد احتیاط» را در پیش بگیرند زیرا در پی اهانت به قرآن کریم، دانمارک در حال حاضر با افزایش خطر حملات از سوی معترضان به قرآن سوزی روبرو است.

آژانس مسافرتی هوشمند دولت استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در توصیه سفر به دانمارک تجدیدنظر می‌کنیم. ما هم‌اکنون توصیه می‌کنیم که سطح بالایی از احتیاط به واسطه تهدید تروریسم در پیش گرفته شود».

این آژانس مسافرتی ادامه داد: «چندین گروه خواستار حملات در انتقام از تداوم قرآن سوزی شده‌اند».

گروههای ضداسلامی در سوئد و دانمارک در اقدامی اهانت‌آمیز، کتاب مقدس قرآن کریم را سوزاندند و در پی آن تظاهرات گسترده ای در کشورهای مسلمان از جمله ایران و عراق برگزار شد.

معترضان در عراق در ماه ژوئن در اقدامی اعتراضی به سفارتخانه سوئد در بغداد حمله کردند.

هشدار سطح دو به مفهوم آن است که مسافران استرالیایی می‌بایست توجه زیادی به امنیت شخصی خود داشته باشند.

آژانس مسافرتی هوشمند استرالیا همچنین اعلام کرد: « در سطح 2، خطرات بیشتر یا بالاتر از آن‌چه معمولاً در یک شهر بزرگ استرالیا پیدا می‌کنید وجود دارد. ما نمی‌گوییم به این مکان نروید اما باید تحقیق کنید و نهایت احتیاط را در پیش بگیرید».

در پی اعتراضات گسترده به اقدام اهانت‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم، دانمارک روز جمعه هفته گذشته (سوم شهریور ماه) اعلام کرد که بعد از آنچه حوادث مختلف مرتبط با اهانت به قرآن باعث ایجاد موجی از خشم در کشورهای مسلمان شد سوزندان کتاب آسمانی مسلمانان را ممنوع می‌کند.

قانون جدید در فصل دوازدهم مقررات کیفری دانمارک که مربوط به مباحث امنیت ملی است گنجانده خواهد شد. وزیر دادگستری دانمارک گفت محافظت از امنیت ملی انگیزه اصلی برای این اقدام است.

او تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم بیکار بنشینیم تا چند نفر هر کاری را برای تحریک به واکنش‌های خشونت‌آمیز انجام دهند.»

اهانت به کتاب مقدس مسلمانان علاوه بر دانمارک در سوئد نیز اتفاق افتاده است. در این کشور این اقدامات موهن باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک برای سوئد شد و تظاهرات‌هایی را در چندین کشور مسلمان به همراه داشت که خواستار تحریم کالاهای سوئدی شده بودند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا