بین الملل

اسناد مربوط به نقشه ترور رئیس جمهور بلاروس در دست ماست

سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفت که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه اسناد مربوط به نقشه ترور نا فرجام رئیس جمهور بلاروس را کشف کرده و در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی کاخ کرملین از  کشف اسناد مربوط به نقشه ترور رئیس جمهور بلاروس توسط نیروهای امنیتی روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام این خبر گفت: سرویس‌های ویژه به اسناد دست پیدا کرده‌اند. سرویس‌های ویژه (اطلاعاتی) ما در یک همکاری مشترک، عملیاتی را برای خنثی کردن برنامه‌های جنایتکارانه مربوط به سرنگونی قدرت قانونی در بلاروس انجام دادند. سرویس‌های ویژه تمام اسناد و مدارک لازم را (برای اثبات این ادعا) در دست دارند. آنها همچنین اعتراف برخی توطئه گران را نیز در دست دارند.

لازم به ذکر است «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز ۱۷ آوریل از نقشه افراد مخالف وی به نام‌های «گریگوری کاستوسف»، «الکساندر فدوتا» و «یوری زنکوویچ» برای ترور خود و پسرانش خبر داد.

وی همچنین مسئولیت حمایت و پشتیبانی این نقشه را به سرویس اطلاعاتی آمریکا و رهبران این کشور نسبت داد.

به گفته سرویس اطلاعاتی بلاروس، این اشخاص نقشه راه اندازی کودتای نظامی بر اساس مدل و سناریو «انقلاب رنگی» را در دست اقدام داشتند که برخی از ملی گرایان اوکراینی نیز در این راه به آنها کمک کرده‌اند تا در صورت موفقیت این کودتا، الکساندر لوکاشنکو و خانواده وی را از بین ببرند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا