بین الملل

اصرار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر پیش‌ بردن مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی با لبنان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی بر پیش‌ بردن مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی با لبنان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در سازمان ملل با حضور گلعاد اردان، نماینده این رژیم در این سازمان به مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پرداخت و در این باره گفت: در پایان امروز، دو دکل در طرف اسرائیلی و لبنانی قرار خواهند گرفت و سوال این است که آیا ما در این میان خواستار دفاع از خودمان از طریق نیروی نظامی خواهیم شد؟
وی اظهار کرد: ساخت دکل حفاری در طرف لبنانی به نفع این کشور است؛ چراکه ملت لبنان از مشکلات و بحران اقتصادی عمیق رنج می‌برند.
گانتس در ادامه تاکید کرد: مذاکرات باید پیش برود و در نتیجه آن ثبات و رفاه در منطقه تقویت شود و همچنین از تشدید تنش جلوگیری شود؛ چراکه این تنش قبل از هر چیز به ملت لبنان و دولت این کشور آسیب می‌رساند.
العربیه چندی پیش از توافق قریب الوقوع لبنان – اسراییل برای کنترل میدان نفتی«کاریش» خبر داد، براساس این توافق کنترل کاریش در دست اسرائیل باقی خواهد ماند، و گازی که در میدان نفتی «قانا» تولید می شود منحصرا به لبنان خواهد رفت. به گفته برخی منابع کمپانی یونانی-فرانسوی نفت و گاز PLD انرژان که در حال حاضر مسؤولیت تولید گاز میدان «کاریش» را به عهده دارد، همچنین مسؤولیت ادارهٔ میدان «قانا» را هم به عهده خواهد داشت.
اسرائیل که می کوشد در جایگاه صادرکنندهٔ گاز اروپا قرار گیرد، به دنبال توسعهٔ میدان گازی کاریش بوده است. در ماه ژوئن، اسرائیل، مصر، و اتحادیهٔ اروپا تفاهمنامه ای در مصر امضا کردند که طبق آن اسرائیل برای اولین بار صادرات گاز طبیعی خود را به بلوک [اروپا] خواهد فرستاد.
لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.
مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا