بین الملل

اعتصاب معلمان در فلسطین اشغالی در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مالی


رسانه‌ها از اعتصاب شماری از معلمان دبیرستان در سراسر فلسطین اشغالی به دلیل بی توجهی وزیر آموزش و پروش این رژیم به مطالبات معلمان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از اعتصاب شماری از معلمان دبیرستان در سراسر فلسطین اشغالی به دلیل بی توجهی وزیر آموزش و پروش این رژیم به مطالبات معلمان و ضعف نظام آموزشی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» اتحادیه معلمان فلسطین اشغالی عصر دوشنبه اعلام کرد معلمان کلاس‌های یازدهم و دوازدهم در سراسر سرزمین‌های اشغالی روز سه‌شنبه اعتصاب خواهند کرد.

این اتحادیه اعلام کرده که این اعتصاب در اعتراض به طرح‌های آموزشی «یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

رئیس این اتحادیه گفت: «متاسفم که شاهد عدم علاقه وزیر آموزش و پرورش به آنچه در نظام آموزشی رخ می‌دهد، هستیم. کمبود معلمان حرفه‌ای، رها شدن و بی توجهی به مطالبات مالی معلمان دبیرستان از جمله موارد انجام این اعتصاب است.»

این نخستین بار نیست که معلمان در فلسطین اشغالی اعتصاب می‌کنند. اتحادیه معلمان رژیم صهیونیستی چندی قبل از فروپاشی محتمل نظام آموزشی خبر داد.»

اتحادیه معلمان رژیم اسرائیل اعلام کرد: «نظام آموزشی اسرائیل در حال فروپاشی است. سال‌هاست که کمبود شدیدی را تجربه می‌کنیم.»

وزیر سابق آموزش و پرورش رژیم اسرائیل نیز گفته بود: «ما در اوج کمبود منابع انسانی هستیم که در چند سال اخیر بدتر شده است و به طور جدی آینده نظام آموزشی اسرائیل را به خطر می‌اندازد.»

در دولت «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق این رژیم  نیز معلمان معترض چند بار مقابل اقامتگاه  نخست وزیر  تجمع کردند و ده‌ها معلم معترض  خواستار تغییر شرایط استخدامی خود شدند. 

در آن برهه معلمان یک سری اعتصابات دو ساعته را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی انجام دادند. اعتصاب علاوه بر قدس اشغالی، در شهرک‌های اطراف آن از قبیل «افرات»، «مواسرت»، «معال ادومیم مدیین»، «مدیین ایلیت»، «بیت شمش» و «الخلیل» تکرار شد.

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا