بین الملل

افتتاح میدان مطبوعات غزه برای تکریم رسانه‌های مورد هدف رژیم صهیونیستی


امروز در شهر غزه و در مقابل برج محل استقرار جمعی از دفاتر رسانه‌های خبری که در تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی تخریب شده میدانی به مناسبت تکریم از اهالی رسانه با نام میدان مطبوعات افتتاح شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، امروز در شهر غزه میدانی  در مقابل برج «الجوهره» که رژیم صهیونیستی در تجاوز ماه گذشته خود آن را تخریب کرد، افتتاح شد که نام آن را «میدان الصحافه» (میدان مطبوعات) گذاشتند.

علت نامگذاری این میدان به میدان مطبوعات از آن جهت است که دفاتر خیلی از نهادهای رسانه‌ای در همین برج الجوهره واقع بود که رژیم صهیونیستی در سحرگاه یازدهم ماه مه طی یک حمله هوایی آنجا را تخریب کرد.

روی پارچه نوشته‌ای هم که بر خرابه برج الجوهره نصب شده نوشته شده است: برای تقدیر از دلیران میدان تصویر و سخن و برای وفاداری به روح شهدای رسانه، این میدان را به نام میدان مطبوعات نامگذاری می‌کنیم.

شماری از خبرنگاران فلسطینی در مراسم افتتاح میدان الصحافه حضور داشتند و تاکید کردند که در جریان تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه شدت نبرد رسانه‌‌ای از نبرد نظامی کم‌تر نبود.

به عقیده کارشناسان دلیل اصلی اینکه رژیم صهیونیستی در حمله به غزه دو برج الجلاء و الجوهره را که محل استقرار دفاتر رسانه‌های خبری بود، هدف بمباران قرار داد، خشم این رژیم از برملا شدن جنایاتش توسط رسانه‌ها در کشتار مردم بی گناه غزه و مناطق غیرنظامی بوده است.

انتهای پیام/.


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا