بین الملل

امضای قرارداد ۲ ساله همکاری ریلی میان افغانستان و ازبکستان

دولت افغانستان اعلام کرد قرارداد دو ساله همکاری با راه آهن ازبکستان به امضا رسانده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت حکومت سرپرست افغانستان که پیش از این به ازبکستان سفر کرده بود، قرارداد دو ساله همکاری در زمینه راه آهن به امضا رسانده است.

این هیئت در بازگشت از ازبکستان اظهارداشت برای حل مشکلات روند انتقال کالاهای تجاری از مسیر ازبکستان نیز قراردادی دو ساله امضا شده است.

مولوی «عبدالله ابدالی» نماینده ویژه معاونت اقتصادی نخست وزیر کنونی افغانستان گفت: پس از گفتگوهای طولانی و موثر با مسئولان ازبکستان، مشکلات به وجود آمده در خط آهن حل و با طرف ازبکستانی قرارداد امضا شده است.

«ملا بخت‌الرحمان شرافت» رئیس اداره خط آهن افغانستان نیز اظهار داشت پس از چندین روز توقف در فعالیت‌های خط آهن در گذرگاه مرزی «حیرتان» و با عقد قرارداد جدید با ازبکستان، روند انتقالات کالاهای تجاری ازسرگرفته شده است.

وی افزود: این قرارداد بر اساس اصول اسلامی و منافع ملی افغانستان منعقد شده است.

به گفته شرافت، در این قرارداد طرف ازبکستان تعهد سپرده است که علاوه بر مبادلات تجاری، آموزش و آماده سازی متخصصان افغان در بخش خط آهن را سرعت ‌بخشد.

«جمشید بابه قل» نماینده ازبکستان نیز در این نشست خبری گفت کشورش بر اساس این قرارداد در راستای توسعه و ایجاد سهولت‌های انتقال کالاها با افغانستان همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا