بین الملل

توقف کار راه آهن حیرتان، ازبکستان

اداره راه آهن افغانستان اعلام کرد حمل و نقل کالا از طریق راه آهن حیرتان-ازبکستان تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان اعلام کرد راه آهن حیرتان-ازبکستان به طور موقت تعطیل شده است.

وی با اظهار اینکه اداره راه آهن افغانستان در بخش فنی و عملیاتی مشکلی ندارد، افزود تعطیلی از سوی ازبکستان صورت گرفته است.

مجاهد با موقتی خواندن تعطیلی این راه آهن، از تاجران خواست تا صبور باشند و کالاهای ضروری را از طریق راه آهن آقینه-اندخوی وارد کنند.

اداره راه آهن افغانستان در توضیح چرایی تعطیلی موقت راه آهن حیرتان-ازبکستان خاطرنشان کرد این اداره در سه ماه گذشته مشغول انتقال مدیریت تمامی امور راه آهن مذکور بوده است و طی دو روز آینده هیئتی از افغانستان عازم ازبکستان خواهد شد تا تفاهمنامه نهایی دراین‌باره را نهایی کند.

اطلاعیه می‌افزاید: پس از امضای این تفاهمنامه، روند انتقالات از مسیر حیرتان-مزارشریف بار دیگر آغاز شده و به طور عادی جریان خواهد داشت.

اداره راه آهن افغانستان ماه گذشته اعلام کرده بود در نتیجه مذاکرات طرف افغانستان با مسئولان راه آهن ازبکستان، مسئولیت‌های راه ‌آهن حیرتان-مزار شریف از طرف ازبکستانی به افغانستان سپرده شد.

اداره راه آهن افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، براساس این توافق مسئولیت‌های راه آهن حیرتان – مزارشریف که از نزدیک به 11 سال گذشته توسط شرکت ازبکستانی «سوگدیانا ترانس» انجام داده می‌شد، مطابق یک جدول زمانی منظم به اداره خط آهن افغانستان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا