بین الملل

انتشار تحقیقات بدرفتاری نظامیان استرالیایی در افغانستان

۲۵ سازمان استرالیایی، افغان و بین‌المللی مدافع حقوق بشر در نامه‌ای به مقامات استرالیا، خواستار انتشار نتیجه تحقیقات در مورد بدرفتاری نظامیان استرالیایی در افغانستان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، در پی انتشار گزارش‌هایی از نحوه رفتار نظامیان استرالیایی با مردم افغانستان، ۲۵ سازمان استرالیایی، افغان و بین‌المللی مدافع حقوق بشر در نامه‌ای به مقامات استرالیا، خواستار انتشار نتیجه تحقیقات در مورد بدرفتاری نظامیان استرالیایی در افغانستان شدند.

این سازمان‌های مدافع حقوق بشر در نامه خود نوشته اند که آنها از تحقیقاتی که وزارت دفاع استرالیا در زمینه ادعاهای بدرفتاری نظامیان استرالیایی، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶، در افغانستان، انجام داده است، با خبرند و خواستار انتشار بخش غیر محرمانه آن شده اند.

این نامه از طرف شماری از نهادهای بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل، عدالت بین المللی، حفاظت از کودکان، مرکز اروپایی حقوق بشر، چند نهاد حقوق بشر استرالیایی و ۱۹ نهاد حقوق بشر افغانستان موسوم به «گروه هماهنگی عدالت انتقالی در افغانستان» منتشر شده است.

بدرفتاری نظامیان استرالیایی در افغانستان در طول سال‌های اخیر همواره خبرساز بوده است، ولی تا به حال تحقیقی جدی از سوی دولت‌های دخیل، و یا سازمان‌های بین‌المللی در این مورد انجام نشده است.

تحقیق مورد نظر، تنها تحقیقی است که تا به حال انجام شده، ولی گزارش مکمل آن هنوز تدوین و منتشر نشده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا