بین الملل

انتقاد تشکیلات خودگردان از واکنش‌های شتابزده جامعه بین‌الملل در قبال تحولات غزه



وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از واکنش شتابزده جامعه بین‌الملل در قبال تحولات غزه انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نق از روسیا الیوم، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از واکنش‌های شتابزده جامعه بین‌الملل برای اجازه دادن به اسرائیل جهت استفاده از همه سلاح‌های مرگبار علیه نوار غزه انتقاد کرد. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «عملیات تلافی‌جویانه ارتش اسرائیل، مجتمع‌های  مسکونی در مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داد و تاکنون منجر به شهادت ۳۱۳ شهروند فلسطینی و مجروح شدن حدود ۲ هزار نفر از جمله کودکان و زنان شده است و بیشتر این قربانیان غیر نظامیان بی گناه هستند. پاسخ جامعه بین‌الملل کجاست؟». 

در این بیانیه تاکید شده است که کشتار غیرنظامیان تحت پوشش بین‌المللی جنایت جنگی است و جامعه بین‌الملل با دادن مجوز به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ارتکاب قتل عام به بهانه حق دفاع از خود شریک این جنایت‌هاست‌. 

وزارت خاجه تشکیلات خودگردان اقدامات انتقامی جمعی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین نه تنها در نوار غزه با تصمیم قطع برق، آب و کالاهای اساسی با هدف یجاد قحطی را جنایت جنگی توصیف کرد که توسط جامعه بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود.

در این بیانیه با اشاره به جنایت‌های اسرائیل در بستن گذرگاه‌ها و جلوگیری از آمد و شد مردم فلسطین و فلج کردن زندگی آنها از جامعه بین‌‌المللی خواست تا محکومیت‌های گستردهای را صادر کنند و در دام استانداردهای دوگانه و سیاسی قرار نگیرند. 

 

 

آگهی
دکمه بازگشت به بالا