بین الملل

انفجار در شهر عدن/ حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به صعده یمن

رسانه‌های یمن از وقوع انفجار در شهر عدن، واقع در جنوب غربی این شهر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های یمنی از وقوع انفجار در محله «النصر» یمن خبر دادند.

این رسانه ها به خسارت های ناشی از این انفجار اشاره ای نکردند.

شهر عدن از سال‌ها پیش به پایتخت موقت دولت فراری یمن تبدیل شد ولی از دو سال پیش عناصر جدایی طلب وابسته به امارات این شهر را به اشغال خود در آوردند.

 

حمله موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به یمن در اولین روز سال جدید میلادی

خبر دیگر از یمن حاکی است که ائتلاف متجاوز سعودی در اولین سال جدید میلادی(2023)، مناطقی از استان صعده یمن در مرز مشترک با عربستان را هدف حملات موشکی و توپخانه ای خود قرار داد که دستکم هشت غیرنظامی زخمی شده‌اند.

وزیر کشور یمن: آمریکایی‌ها خواهان شرایط “نه جنگ و نه صلح” در یمن هستند

در همین ارتباط ، عبدالکریم الحوثی، وزیر کشور یمن در دولت نجات ملی (صنعاء) به شبکه المسیره گفت که «ما هم‌اکنون درگیر جنگ امنیتی با دشمن آمریکایی هستیم که همه چیز را در داخل رصد می‌کند تا از آن سوء استفاده کرده و هرج و مرج گسترده در داخل کشور به راه اندازد.

او گفت که «آمریکایی‌ها تمایل زیادی دارند  یمن در شرایط نه جنگ و نه صلح باقی بماند تا این مسئله بر جبهه داخلی کشور و ایجاد فتنه تأثیر بگذارد.»

وزیر کشور یمن تأکید کرد: «در آینده نزدیک دستگاه‌ امنیتی، از برخی هسته‌‌های بزرگی پرده برداری خواهد کرد که با آمریکایی‌ها و ائتلاف متجاوز همکاری می‌کنند تا بر جبهه داخلی تأثیر بگذارند. دستگاه امنیتی در هوشیاری کامل بوده و جامعه یمن نقش موازی در خنثی سازی توطئه‌های شیطانی دارد که به دنبال برهم زدن آرامش عمومی و صلح ملی است.»

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا