بین الملل

بازداشت مجدد اسرای «تونل آزادی»/ شرایط برای تل آویو تغییر نکرد

علیرغم اینکه هر ۶ اسیر عملیات «تونل آزادی» مجددا بازداشت شدند اما آثار، نتایج و پیامدهای اقدام قهرمانانه آن ها تا مدت‌ها گریبانگیر رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: بامداد امروز یکشنبه رسانه‌ها از بازداشت آخرین اسرای فلسطینی دیگر عملیات فرار از زندان جلبوع خبر دادند. این رسانه‌ها اعلام کردند که «ایهم کممجی» و «مناضل نفیعات» دو اسیر دیگر عملیات فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع در یورش نظامیان صهیونیست به محله شرقی شهر جنین بازداشت شده‌اند. از سوی دیگر، رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد که به نظامیان این رژیم طی بازداشت این دو اسیر فلسطینی آسیبی نرسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که دو اسیر فلسطینی دیگر عملیات جلبوع در شهر جنین بازداشت شده‌اند و در قید حیات هستند و از آنها باجویی به عمل خواهد آمد. در همین حال، مقامات تل آویو اعلام کردند که امروز یکشنبه اولین جلسه دادگاه محاکمه دو اسیر عملیات «تونل آزادی» را که به تازگی مجدداً بازداشت شده اند، برگزار می کند.

واقعیت این است که بازداشت مجدد اسرای «تونل آزادی» نمی‌تواند بر شکاف گسترده در ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد مسئولان رژیم صهیونیستی همچنین از دادگاه این رژیم درخواست کرده اند تا مدت زمان بازداشت موقت ۴ اسیری را که پیشتر دستگیر شده بودند به منظور بازجویی های بیشتر ۱۲ روز تمدید کند.

این درحالی است که «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس به بازداشت آخرین اسرای تونل آزادی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و تأکید کرد که با بازداشت این اسراء، واقعیت دستخوش تغییر نخواهد شد.

در همین ارتباط، وی گفت: علیرغم بازداشت مجدد قهرمانان تونل آزادی، عملیات فرار آنها از زندان برای همیشه دلیلی قاطع بر پوشالی بودن امنیت دشمن صهیونیستی و ناتوانی این رژیم در برابر عزم و اراده مبارزان فلسطینی خواهد بود. سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه یادآور شد: آنچه این ۶ اسیر انجام دادند، یک اقدام جهادی و قهرمانانه و دستاوردی بزرگ بود که مردم فلسطین هیچگاه آن را فراموش نخواهند کرد.

در حال حاضر، رسانه های رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا از بازداشت آخرین اسرای فراری عملیات تونل آزادی به عنوان یک دستاورد یاد کنند. این درحالی است که بازداشت مجدد اسرای تونل آزادی نمی تواند بر وجود شکاف گسترده در ساختار امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد؛ هرچند که صهیونیستها از طریق ابزارهای رسانه های خود درحال فرافکنی در این زمینه هستند.

بازداشت مجدد اسرای «تونل آزادی» ناشی از قدرت امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نبود؛ پیامدهای فرار ۶ اسیر فلسطینی همچنان گریبان گیر تل آویو خواهد بود نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که بازداشت مجدد اسرای تونل آزادی نشأت گرفته از قدرت امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نبود. نگاهی به چگونگی بازداشت اسرای تونل آزادی خود به تنهایی مؤید این مدعا است. در همین ارتباط، پدر «ایهم کممجی» تصریح کرده است که پسرش لحظاتی قبل از بازداشت با وی تماس گرفته و گفته است برای حفاظت از ساکنان منزلی که در آن پناه گرفته بود، خود را تسلیم خواهد کرد.

پدر کممجی همچنین افزوده است: «رژیم صهیونیستی تا پیش از بازداشت فرزندم هیچ اطلاعاتی از او نداشته است. او بدون داشتن هیچگونه سلاحی توانسته بود خود را به شهر «جنین» در کرانه باختری برساند».

بر اساس آنچه که گفته شد، بازداشت اسرای تونل آزادی توسط رژیم صهیونیستی را نمی توان به عنوان قدرت امنیتی و اطلاعاتی این رژیم قلمداد کرد. از سوی دیگر، هرچند که صهیونیستها ۶ اسیر فلسطینی فراری از زندان جلبوع را بازداشت کردند اما نتایج و پیامدهای فرار اسرای مذکور همچنان پابرجاست و از بین بردن آنها نه برای رهبران سیاسی و نه برای فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی ممکن نیست.

بازداشت مجدد اسرای «تونل آزادی»/ شرایط برای <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%84-%d8%a2%d9%88%db%8c%d9%88'>تل آویو</a> تغییر نکرد

در همین راستا باید گفت که سلسله پیامدهای فرار ۶ اسیر فلسطینی همچنان گریبان‌گیر رژیم صهیونیستی خواهد بود. یکی از مهمترین پیامدهای حادثه مذکور شکل گیری خیزش عمومی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی در آینده ای نه چندان دور به یک انتفاضه بزرگ تبدیل خواهد شد. صهیونیستها نیز خود به خوبی به این مسأله واقف هستند.

صهیونیستها از بیم حملات موشکی مقاومت در پی بازداشت ۲ اسیر باقی مانده از اسرای عملیات تونل آزادی، سامانه های گنبد آهنین را فعال کرده اند در همین حال، پس از بازداشت آخرین اسرای تونل آزادی انتظار می رود که مناطق مختلف اراضی اشغالی شاهد خیزش فلسطینیان در حمایت از اسراء باشد. صهیونیستها به خوبی این خطر را از نزدیک احساس می کنند. این درحالی است که سناریوی پاسخ موشکی مقاومت به اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت اسرای عملیات تونل آزادی همچنان با قوت، مطرح است.

در همین ارتباط، رژیم صهیونیستی امروز پس از دستگیری دو اسیر باقی‌مانده از شش اسیر عملیات فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع سامانه‌های «گنبد آهنین» در اطراف نوار غزه را از بیم هرگونه حملات موشکی احتمالی مقاومت فلسطین به حالت آماده‌باش درآورد. رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که آماده باش این سامانه‌ها به دلیل وجود احتمال حمله موشکی از نوار غزه پس از تکمیل عملیات بازداشت شش اسیر عملیات فرار از زندان جلبوع، صورت گرفت.

بر اساس آنچه که گفته شد، پر واضح است که اوضاع امنیتی نه در سراسر اراضی اشغالی و نوار غزه و نه در زندان های رژیم صهیونیستی به هیچ وجه به نفع این رژیم نیست. صهیونیستها اکنون خود دریافته اند که بازداشت مجدد اسرای تونل آزادی هیچ چیز را تغییر نداده است و آنها با اقدام قهرمانه‌شان موفق شدند یک بار دیگر مسأله پرونده اسرا را در رأس اولویت های عموم مردم فلسطین و گروه های مقاومت قرار دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا