بین الملل

بایدن: آمریکا به دنبال تنش با روسیه و چین نیست


رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه واشنگتن به دنبال تنش و تقابل با روسیه و چین نیست، اما تهدید کرد که اقدامات آن دو کشور پیامدهایی را برایشان خواهد داشت.


به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه گفت واشنگتن به دنبال تنش‌زایی با روسیه یا چین نیست.

بایدن در اولین سخنرانی خود در کنگره این کشور، با ارائه گزارشی از یک‌صد روز حضور در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا، توضیح داد که واشنگتن و مسکو می‌توانند در حوزه‌های منافع مشترک از جمله تسلیحات اتمی و تغییرات اقلیمی همکاری کنند.

وی در این باره اظهار داشت: «درخصوص روسیه، من به رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین، تصریح کردم همزمان که ما به‌دنبال تنش‌زایی نیستیم، اما اقدامات آنها دارای پیامدهایی خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه پاسخ مناسب و مستقیمی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور و حملات سایبری داده است، افزود: «اما ما می‌توانیم منافع دوجانبه همکاری کنیم. همانطور که در معاهده نیو استارت درخصوص تسلیحات اتمی انجام دادیم و آنچه که داریم درخصوص تغییرات اقلیمی انجام می‌دهیم».

بایدن در بخش دیگری از اظهارات خطاب به «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین تهدید کرد که آمریکا حضور نظامی قدرتمند خود در منطقه هند و اقیانوس آرام را حفظ می‌کند.

 

 

در حال تکمیل…


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا