بین الملل

«بایدن» و «محمود عباس» پیرامون درگیریها در غزه گفتگو کردند

رئیس جمهور ایالات متحده در نخستین گفتگوی تلفنی خود با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با چشم پوشی آشکار از جنایات رژیم صهیونیستی «بر لزوم توقف حملات راکتی حماس علیه اسرائیل» تأکید کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در میانه درگیریهای سنگین میان نظامیان صهیونیست و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده برای نخستین بار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی، بایدن با چشم پوشی کامل از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین «بر لزوم توقف حملات راکتی حماس علیه اسرائیل» تأکید کرد. در این گفتگو، دو طرف تنها به ابراز نگرانی نسبت به کشتار شهروندان بی گناه از جمله کودکان در این درگیریهای خونین اکتفا کردند.

بایدن همچنین مدعی پایبندی ایالات متحده به تقویت همکاری و شراکت با فلسطین شد و به تصمیم اخیر دولت خود برای احیای کمک‌ها به کرانه باختری اشغالی و نوار غزه- که در دوره ریاست جمهوری ترامپ قطع شده بود- اشاره کرد.

بنا بر متن خلاصه شده این تماس که از سوی خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) منتشر شد، بایدن در این گفتگوی تلفنی با اخراج فلسطینیان از محله شیخ جراح در قدس اشغالی مخالفت کرده است؛ هرچند که در گزارش کاخ سفید از این گفتگو به این مورد اشاره‌ای نشده است.

ساعاتی پیش نیز، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از رایزنی تلفنی «بنیامین نتانیاهو» و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر داد. بنا بر گزارش رویترز، بایدن در این گفتگوی تلفنی به ابراز نگرانی از حملات اشغالگران به غزه بسنده کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که «این رژیم تلاش خود را برای محافظت از شهروندان به کار خواهد بست!»

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا