بین الملل

با پرداخت ۱.۶ میلیون دلار، دو پرونده‌ شکایت از مراسم تحلیف ترامپ بسته شد


مسئولان «واشنگتن دی سی» برای بستن دو پرونده شکایت بابت دستگیری گسترده معترضان در مراسم تحلیف دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷، به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار محکوم شدند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو پرونده شکایت از پلیس و مسئولان شهر واشنگتن دی سی در رابطه با دستگیری گسترده‌ افراد در جریان مراسم تحلیف دونالد ترامپ با موافقت طرف‌های دعوی درباره پرداخت جریمه فیصله یافت.

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، حکومت منطقه‌ای مستقر در واشنگتن دی سی (پایتخت این کشور) بر سر دو پرونده شکایت درباره بازداشت گسترده افراد در مراسم تحلیف ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، با شاکیان این دو پرونده مصالحه کرد.

به نوشته وبگاه هیل، مسئولان واشنگتن دی سی و سازمان‌های شاکی این دو پرونده، روز دوشنبه (دیروز) توافق کردند که در ازای پرداخت ۱.۶ میلیون دلار از سوی حکومت محلی در واشنگتن دی سی، این دو پرونده مختومه شود.

این خبر را برای اولین بار، بخش واشنگتن دی سی در سازمان «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» منتشر کرد.

در دو شکایت از مسئولان پایتخت آمریکا تاکید شده بود که بیش از ۲۰۰ نفر از معترضان که بیشتر آنها هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده بودند، در روز تحلیف ترامپ توسط ماموران پلیس دستگیر شدند در حالی که تنها تعداد بسیار کمی از معترضان به اقداماتی از قبیل آسیب زدن به اموال عمومی دست زده بودند.

«اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» اعلام کرده بود، افرادی که در مراسم تحلیف ترامپ بازداشت شده بودند برای شانزده ساعت بدون دسترسی به غذا، آب یا جای خواب در بازداشت بودند.

طبق اعلام این نهاد فعال در زمینه حقوق مدنی در آمریکا، نیروهای پلیس واشنگتن دی سی هم چنین، علیه معترضان در روز تحلیف ترامپ از گاز فلفل و نارنجک‌های بیهوش کننده استفاده کردند.

در یکی از شکایت‌ها، افسران اداره پلیس متروپلیتن (واشنگتن دی سی) علاوه بر نقض قوانین این شهر به نقض متمم‌های اول، چهارم و پنجم قانون اساسی هم متهم شده بودند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا یکی از این دو شکایت را به نمایندگی از چهار تن از معترضانی که در روز تحلیف ترامپ دستگیر شده بودند، انجام داده بود.

موکلان این پرونده اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، یک پسر ۱۰ ساله، یک عکاس خبری و یک فعال و ناظر حقوقی بوند که این پرونده با موافقت مسدولان واشنگتن دی سی برای پرداخت ۶۰۵ هزار دلار خاتمه یافت.

دومین پرونده شکایت را «جفری لایت» وکیل آمریکایی به نمایندگی از بیش از ۱۰۰ معترض بازداشت شده انجام داد. این پرونده با پرداخت ۹۹۵ هزار دلاری مسئولان محلی پایتخت آمریکا مختومه شد.

روزنامه واشنگتن پُست پیشتر گزارش داده بود که در جریان مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، در مجموع ۲۳۴ معترض بازداشت شده بودند.

لایت درباره موافقت مسئولان واشنگتن دی سی برای پرداخت غرامت گفت: «توافقات امروز باعث شد که میزانی از آنچه که چهار سال قبل افراد در اقدامی خلاف قانون اساسی بازداشت و حقوق آنها در روز مراسم تحلیف نقض شد، جبران شود».

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا