بین الملل

برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی در مادرید


مراسم دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، صبح امروز (سه‌شنبه) همایش نکوداشت شهید سلیمانی با حضور تعدادی از شخصیت‌ها و مهمانان و دلدادگان شهید سلیمانی در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد. 

در این مراسم که در یکی از سالن‌های اجتماعات پایتخت اسپانیا برگزار شد، ابتدا پیام اختصاصی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این همایش توسط مهدی احمدی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا قرائت شد، سپس حسن قشقاوی سفیر ایران با تشکر از حضور و استقبال با شکوه مهمانان اسپانیایی، به ذکر خصوصیات منحصر به فرد شخصیتی شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت.

وی گفت: همانگونه که در زمان حیات شهید سلیمانی در مجموعه نظرسنجی‌های معتبر از افکار عمومی مردم ایران مشخص شد که ایشان از  شخصیت‌های بسیار محبوب ایرانی است، پس از شهادتش نیز حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر مطهرش، بار دیگر  نشان داد که او همچنان یک شخصیت محبوب و قهرمان بی‌نظیر ملی هست.
سفیر ایران با اشاره به عملکرد منحصر به فرد شهید سلیمانی در مبارزه علیه داعش و تروریسم در غرب آسیا، افزود: هرگز آمران و قاتلان شهید سلیمانی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.
در این مراسم شخصیت‌های اسپانیایی چون «خورخه ورسترینخه» استاد علوم سیاسی دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، «خوان آنتونیو آگیلار» تحلیلگر سیاسی و «کارلوس ‌پاز» رئیس جبهه اروپایی همبستگی با سوریه در سخنرانی‌های خود ابعاد مختلف عملکرد و شخصیت شهید سلیمانی با تاکید ویژه بر راهبرد نظامی وی در مقابله با مداخلات نظامی غرب در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تحلیلگران اسپانیایی تاکید کردند که اقدام بزدلانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی در حقیقت نشان دهنده درماندگی واشنگتن در منطقه بود.

سکوت اتحادیه اروپا در برابر ترور شهید سلیمانی نیز مورد انتقاد سخنرانان حاضر در مراسم قرار گرفت.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا