بین الملل

تقلای ترامپ برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران در هفته های آینده

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که رئیس جمهور ایالات متحده در نشستی در کاخ سفید گزینه حمله به تأسیسات هسته ای ایران ظرف هفته های آینده را با مشاوران خود در میان گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در گزارشی به نقل از «مقامات کنونی و پیشین ایالات متحده» مدعی شد که «دونالد ترامپ» پنج شنبه گذشته در جریان یک نشست در کاخ سفید نظر مشاوران خود را در مورد امکان حمله به «تأسیسات مهم و هسته ای» ایران ظرف هفته های آینده جویا شد.

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش می افزاید که مشاوران دونالد ترامپ وی را از یک چنین حمله نظامی بازداشتند و به او هشدار دادند که این اقدام واشنگتن می تواند بر شدت تعارضها میان ایران و ایالات متحده در «هفته های پایانی ریاست جمهوری ترامپ» بیافزاید.

گزارشها حاکی از آن است این مشاوران که در میان آنها چهره هایی همچون «مایک پنس» معاون رئیس جمهور، «مایک پمپئو» وزیر خارجه، «کریستوفر میلر» سرپرست جدید پنتاگون و همچنین ژنرال «مارک ای. میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به چشم می خورد، ترامپ را از این حمله بازداشتند و نسبت به پیامدهای این حمله از جمله تشدید «تعارضها [میان ایران و ایالات متحده] در هفته های پایانی ریاست جمهوری ترامپ» ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا