بین الملل

تقلای تل‌آویو برای ادامه فعالیت "آژانس یهود" در روسیه/ هیئت رژیم صهیونیستی امروز به مسکو می‌رود

به دنبال تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی و تصمیم وزارت دادگستری روسیه درباره “آژانس یهود”، منابع خبری عبری از سفر یک هیئت اسرائیلی به مسکو طی امروز (یکشنبه) خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به دنبال ارائه دادخواست انحلال “آژانس یهود” توسط وزارت دادگستری روسیه وبسایت عبری زبان “وای نت” اعلام کرد که یک هیئت اسرائیلی برای گفت وگو در این باره طی امروز به مسکو سفر می‌کند.
طبق این گزارش، هیئت رژیم صهیونیستی به منظور انجام مذاکرات با مقامات روسیه و با هدف دستیابی به تفاهماتی که به آژانس یهود اجازه ادامه فعالیت در روسیه را می‌دهد، به مسکو سفر می‌کند.
وای نت همچنین اعلام کرد که اعضای هیئت مذکور قرار است که در این سفر با مقامات وزارت دادگستری و وزارت خارجه روسیه در این باره دیدار و گفت‌وگو کنند.
این سفر درحالی امروز انجام می‌شود که قرار است دادگاهی در مسکو پنج شنبه هفته جاری جلسه اولیه بررسی درخواست دولت روسیه برای بستن آژانس یهود به دلیل نقض آشکار و برنامه‌ریزی شده قوانین این کشور را برگزار کند.
طبق این گزارش، همچنین اعضای هیئت اعزامی دولت رژیم صهیونیستی به مسکو قرار است که با وکلای آژانس یهود دیدار کنند.
رسانه مذکور در ادامه گزارش داد که یائیر لاپید، نخست‌وزیر دولت رژیم صهیونیستی نیز این موضوع را با اعضای کابینه دولت بررسی خواهد کرد.
در ادامه تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی، وزارت دادگستری روسیه جمعه دادخواست انحلال “آژانس یهود” را ارائه کرد. پیشتر فعالیت این آژانس در روسیه تعلیق شده بود.
 آژانس یهود یک سازمان غیرانتفاعی است که مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی را ترویج می‌کند.
وزارت دادگستری روسیه این درخواست را کمتر از یک هفته پیش در ۱۵ ژوئیه ارائه کرد و قرار است در ۲۸ ژوئیه (ششم مرداد) بررسی شود.
خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز در این باره گزارش داد که نخستین جلسه مقدماتی بررسی درخواست انحلال آژانس یهود در ۲۸ ژوئیه در دادگاه منطقه‌ “باسمانی” مسکو برگزار می‌شود.
این رسانه اعلام کرد که این درخواست به دلیل نقض قوانین روسیه مطرح شده است.
تعلیق فعالیت “آژانس یهود” که از اواخر دوره کمونیسم در اتحاد جماهیر شوروی و در روسیه فعالیت داشته، نشان‌دهنده وخامت جدی روابط میان اسرائیل و روسیه بوده و ممکن است تلاش‌های یهودیان برای خروج از روسیه را با مشکل مواجه سازد. در دو دهه گذشته بیش از یک میلیون یهودی روسیه را به مقصد اسرائیل ترک کرده‌اند.
از آغاز حمله روسیه به اوکراین، روابط مسکو و تل‌آویو پرتنش شده است. آژانس یهود به پناهجویان اوکراینی کمک کرده تا در پی حمله روسیه، در سرزمین‌های اشغالی ساکن شوند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا