بین الملل

حماس: ساخت شهرک‌های صهیونیستی به اشغالگران مشروعیت نمی‌بخشد

در پی تصویب برگزاری طرح ساخت بیش از ۴۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین از سوی رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای به این اقدام صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، با صدور بیانیه‌ای نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر برگزاری مناقصه ساخت بیش از ۴۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری واکنش نشان داد و آن را محکوم نمود.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: تداوم اقدامات اشغالگران صهیونیست جهت یهودی‌سازی سرزمین‌مان، فلسطین که آخرین نمونه آن تصویب برگزاری مناقصه ساخت بیش از ۴۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در چندین شهرک صهیونیستی در کرانه باختری بوده را محکوم می‌کنیم.

حماس با تأکید بر مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تصریح کرد: این دست پروژه‌های استعماری که هدفشان یهودی‌سازی فلسطین است، به حضور اشغالگران در فلسطین مشروعیتی نمی‌بخشد و ملت ما با تمامی ابزارهای در دسترس خود، به مقاومت در برابر آنان برخواهد خواست.

جنبش حماس در بیانیه خود جامعه بین‌الملل و به ویژه سازمان ملل متحد را به اتخاذ گام‌های جدی و فوری جهت توقف این پروژه‌های یهودی‌سازی که باعث افزایش تنش در منطقه می‌شوند و صلح و امنیت آن را تهدید می‌کنند، فراخواند.

همچنین جنبش حماس جامعه بین‌الملل را به جرم‌انگاری ساخت شهرک‌های صهیونیستی فراخواند؛ چرا که این اقدام تخلف صریح از قوانین و اصول بین‌المللی و پدیده‌ای نژادپرستانه است که اشغالگران صهیونیست بدان مبادرت می‌ورزند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا