بین الملل

دستور کار دیدار پوتین و بایدن همسان نخواهد بود

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که دستور کار دیدار «پوتین» و «بایدن» لزوماً همپوشانی با یکدیگر نخواهد داشت، اما مسکو حاضر است در خصوص مسائلی که واشنگتن در خصوص آنها نگرانی دارد پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که دستور کار دیدار «پوتین» و «بایدن» لزوماً همپوشانی با یکدیگر نخواهد داشت، اما مسکو حاضر است در خصوص مسائلی که واشنگتن در خصوص آنها نگرانی دارد پاسخگو باشد.

بر اساس این گزارش، ریابکوف گفت: دستور کارهای آمریکا و روسیه با یکدیگر همپوشانی نخواهند داشت، اما ما آماده‌ایم تا در خصوص مسائل مطرح شده از سوی طرف آمریکایی پاسخ دهیم. متاسفانه، آمادگی متقابل کمتر و به ندرت مشاهده می‌شود.

ریابکوف همچنین در ادامه تاکید کرد که طی روزهای آتی، واشنگتن سیگنال‌هایی از جانب مسکو دریافت خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها باید با این فرض به پیش بروند که سیگنال‌هایی از جانب مسکو دریافت خواهند کرد – و من اینجا در مورد دیدار در بالاترین سطح صحبت نمی‌کنم – نمی‌دانم چطور پیش خواهد رفت، به ویژه اینکه شاید روزهای آتی برای آنها ناخوشایند باشد.

لازم به ذکر است «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پیشتر در سخنانی پیرامون دیدار «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به اظهارنظر پرداخته بود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت که مسکو انتظار ندارد که پس از اولین دیدار میان پوتین و بایدن، تمامی اختلافات میان دو کشور حل و فصل و تغییری در روابط ایجاد شود.

شبکه «سی‌ان‌ان» سه شنبه هفته گذشته به نقل از دو مقام عالی رتبه آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۵ و ۲۶ خرداد ماه) در ژنو سوئیس دیدار می‌کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا