بین الملل

دسیسه آمریکا برای انجام عملیات «پرچم دروغین» در اوکراین

مقام ارشد مسکو افشا کرد؛

فرمانده دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه می‌گوید که آمریکا قصد دارد تا با استفاده از گازهای سمی، در اوکراین حمله‌ای را تدارک دیده و روسیه را مقصر جلوه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایگور کریلوف، فرمانده دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه با اشاره به جلسه یک سازمان غیردولتی آمریکایی، گفت که واشنگتن برنامه دارد تا با استفاده از عوامل شیمیایی سمی، حمله‌ای تحریک‌آمیز را در اوکراین ترتیب داده و آن را به گردن روسیه بیندازد.

به گفته کایریلوف، در جلسه‌ای که یک نهاد پرنفوذ غیردولتی آمریکا ۲۲ فوریه با محوریت رویدادهای اوکراین تشکیل داد، جان سالیوان، سفیر اسبق آمریکا در روسیه در بیانیه‌ای به طور مشخص اعلام کرد که نیروهای روسیه قصد دارند تا در مناطقی که عملیات نظامی در آن جریان دارد، از سلاح‌های شیمیایی استفاده کنند.

وی افزود: از نظر ما این اطلاعات نیت خودِ آمریکا و همدستانش برای تدارک حمله تحریک‌آمیز با عوامل سمی در اوکراین را برملا می‌کند.

وی اضافه کرد: واشنگتن امیدوار است که در بحبوحه درگیری‌ها و جنگ، تحقیقات درستی درباره این دسیسه صورت نگیرد اما در صورت وقوع این حمله، وزارت دفاع روسیه عوامل و مجرمان را شناسایی و مجازات خواهد کرد.

کایریلوف گفت که آمریکا احتمالاً در این حمله از گاز ناتوان‌کننده BZ استفاده خواهد کرد. به گفته وی، غرب امیدوار است که این حمله موفقیت‌آمیز باشد اما سخت در اشتباه است زیرا وزارت دفاع روسیه می‌تواند کشور تولیدکننده این عامل شیمیایی را شناسایی کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا