بین الملل

دیدار وزیر خارجه تاجیکستان با مقامات ارشد سازمان ملل در «نیویورک»


وزیر امور خارجه تاجیکستان با رئیس مرکز ضد تروریستی و معاون دبیرکل در امور مسائل اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر خارجه تاجیکستان در «نیویورک» با «ولادیمیر وارانکف» معاون دبیرکل و رئیس مرکز ضد تروریستی سازمان ملل و «لو جنگ مینگ» معاون دبیرکل در امور اقتصادی و اجتماعی ملاقات کرد.

مهرالدین و وارانکف در جریان این دیدار در برابر موضوعات مهم جهانی از قبیل مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، وضعیت منطقه به ویژه رویدادهای اخیر در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرد.

همچنین طرفین برای ادامه همکاری برای تقویت «روند دوشنبه در زمینه مبارزه با تروریسم و منابع تامین مالی آن» اظهار آمادگی کردند.

رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مسائل اقتصادی و اجتماعی در  طی این دیدار موضوعات مهم همکاری این کشور و سازمان ملل در زمینه های اقتصادی و اجتماعی، از جمله آب و اقلیم، تحقق قطعنامه «کنفرانس سازمان ملل برای ارزیابی روند تطبیق اهداف دهه بین المللی عمل «آب برای توسعه پایدار، ۲۰۱۸-۲۰۲۸» (نیویورک، ۲۰۲۳)، شرکت فعال تاجیکستان در رویدادهای مهم آتی، از جمله گفتگوی سطح بلند در زمینه انرژی و تاثیر همه گیری کرونا به روند اجرای اهداف توسعه پایدار را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طرفین در بخش دیگری همچنین از اقدام رئیس جمهور تاجیکستان برای اعلام سال ۲۰۲۵ میلادی به عنوان سال بین المللی حفظ یخچالها اشاره و بر اهمیت و به موقع بودن آن در شرایط امروزه جهانی تاکید کردند.

طرفین در پایان این دیدار آمادگی خود را برای ادامه همکاری های مثمر ثمر ابراز داشتند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا