بین الملل

رئیس سابق موساد: تقابل نتانیاهو با اوباما و بایدن بر سر ایران، اشتباه بزرگی بود


رئیس سابق موساد با انتقاد از تقابل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برخی دولت‌های آمریکا بر سر ایران، گفت همین سیاست بود که به خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای و غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط تهران منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تمیر پاردو» رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از سیاست‌های تقابل‌جویانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم در قبال ایران، انتقاد کرد.

پاردو طی سخنرانی در کنفرانس «مئیر داگان» در کالج نتانیا، با بیان اینکه نتانیاهو باعث شد حمایت آمریکا از استراتژی اسرائیل برای تقابل با ایران مختل شود، گفت: «اینکه نتانیاهو با دولت‌های اوباما و بایدن وارد تقابل علنی درخصوص ایران شد، یک اشتباه استراتژیک بزرگ بود».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وی خطاب به نتانیاهو پرسید که او چطور جرأت می‌کند بگوید اسرائیل برای تقابل با ایران، کاملا واشنگتن را نادیده می‌گیرد، در حالی که این ایالات متحده است که تمام جنگنده‌ها و تسلیحاتی که تل‌آویو برای دفاع از خود نیاز دارد را به آن ارائه می‌کند.

رئیس سابق موساد اظهارات نخست‌وزیر فعلی این رژیم مبنی بر اینکه ایران یک تهدید موجودیتی برای یهودیان است را «اشتباه» توصیف کرده و اظهار داشت: «ما باید هر کاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام دهیم. اما اینکه بگوییم آنها یک تهدید موجودیتی برای ما هستند، اشتباه است. اگر ایران روزی به چنین سلاح‌هایی رسید، تمام یهودیان باید از خاورمیانه فرار کنند».

بر اساس این گزارش، پاردو با بیان اینکه سیاست‌های نتانیاهو بود که دولت ترامپ را به سمت خروج از توافق هسته‌ای ایران ترغیب کرد، افزود: «که باعث شد تهران اکنون غنی‌سازی ۶۰ درصد انجام دهد. ایران هرگز خواب این میزان غنی‌سازی را هم نمی‌دید. اما نبود استراتژی در اسرائیل و دولت ترامپ باعث شد ایران اکنون چند هفته تا سلاح اتمی فاصله داشته باشد».

در حال تکمیل…


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا