بین الملل

زلزله سوریه| تشکیل کمپین شکست محاصره سوریه/ تداوم کمک‌های امدادی

سوریه پس از ۱۳ روز از زلزله ویرانگر، شاهد کمک‌هایی از ایران و برخی از کشورهای دیگر برای زلزله زدگان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین عربی بین المللی شکست محاصره سوریه از «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب خواست که از دمشق و مناطق آسیب دیده از زلزله بازدید به عمل آورد.

همچنین کمپین مذکور از دبیر کل اتحادیه عرب خواست که نشستی فوری برای توسعه دامنه کمک رسانی به سوریه و تلاش برای شکستن محاصره و تحریم آن برگزار کند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در بیروت گزارش داد: کاروان رحماء 2 از ضاحیه در جنوب بیروت عازم سوریه است. این کاروان شامل 29 کامیون حامل کمکهاست.

«عفیف شومان» رئیس جمعیت «وتعاونوا» اعلام کرد: لوازم ضروری و اساسی در این کاروان وجود دارد و شامل 600 طُن کمک است.

گزارش ‌ها حاکی است که فرودگاه لاذقیه پذیرای سه هواپیمای حامل کمک‌های ایران، روسیه و امارات بود.

 

خبرنگار المسیره در سوریه هم اعلام کرد: کاروان کمک‌های یمنی‌های مقیم سوریه رهسپار لاذقیه برای کمک به زلزله زدگان شده است.

این کاروان که از یمن تا شام نام دارد، متشکل از 6 کامیون حامل پتو و زیرانداز و البسه زمستانی و مواد غذایی و نیز دارو و لوازم پزشکی است.

«عبدالله علی صبری» سفیر یمن در سوریه اعلام کرد: کاروان حامل کمک‌ها وظیفه‌ای ناچیز در قبال ملت و دولت سوریه است که در کنار یمن ایستادند.

وی افزود: یمنی‌های مقیم سوریه در جمع آوری کمک‌ها مشارکت کردند و از لحظات اولیه زلزله در کنار برادران سوری خود در زمینه امداد و نجات و کمک به زلزله زدگان بودند.

صبری گفت: خواهان رفع محاصره و تحریم سوریه ازسوی آمریکا هستیم و از کشورها می‌خواهیم که در امداد رسانی و کمک تعجیل کنند.

از سوی دیگر «محمد العولقی» رئیس شورای یمنی های مقیم سوریه هم گفت: این حداقل کاری است که می توانیم برای همبستگی با ملت سوریه انجام دهیم.

وی از کاروانی که طی روزهای آتی رهسپار حلب شد هم خبر داد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا