بین الملل

سردار سلیمانی جوانمردانە بە داد اقلیم کردستان رسید

مسعود بارزانی:

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق گفت: زمانی کە گروە تروریستی داعش برای اربیل و اقلیم کردستان خطر آفرین شد ، حاج قاسم یک هواپیما پر از دوشکا، گلولە آرپیجی و فشنگ برای پیشمرگ های کرد ارسال کرد.

بە گزارش خبرگزاری مهر، رسانە های کُرد در شمال عراق با اشارە بە خطرات احیای دوبارە داعش در منطقە بە بررسی بخش‌هایی از کتاب جدید مسعود بارزانی تحت عنوان «بارزانی و جنبش آزادیخواهی کُرد» پرداختند، کتابی کە به روابط مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق با سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.

بارزانی در این کتاب گفتە است: در روزهایی کە داعش می‌خواست بە اربیل حملە کند، قاسم سلیمانی با من تماس گرفت و در مورد اوضاع و تجهیزات و کمک‌هایی کە ما می‌خواستیم سوال کرد. من در پاسخ بە ایشان‌گفتم، اوضاع خطرناک است، چون نیروهای پیشمرگ اسلحە، مهمات و تجهیزات لازم را برای مقابلە با خودروهای هَمر و اتومبیل‌های ضد گلولە داعش ندارند، اگر مقدور است گلولە آرپی جی ضد تانک و گلولە‌های دوشکا هم برایمان بفرستید.

مسعود بارزانی همچنین نوشتە است: پس از آن تماس تلفنی حاج قاسم سلیمانی جوانمردانە فردای همان روز یعنی روز ۸ آگوست ۲۰۱۴ یک هواپیما پر از فشنگ، دوشکا و گلولە آر پی جی بە اربیل فرستاد. این همکاری و کمک ایران سبب شد حملات داعش خنثی و پیشمرگ ها مانع پیشروی بیشتر تروریست‌ها بشوند کە واقعاً یک خطر جدی بود.

سردار سلیمانی جوانمردانە بە داد اقلیم کردستان رسید

بە گفتە بارزانی بعد از آن هم‌خود سردار سلیمانی بە همراە تعدادی نیرو، یک کاتیوشای ۱۰۷ میلیمتری و تعدادی خمپارە انداز بە اقلیم‌کردستان آمدند، در جریان این رخداد در محور مخمور دو نفر از نیروهای خمپارە انداز ایرانی بە شهادت رسیدند.

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در کتاب خاطراتش تاکید کرده است: از همین جا بە همە اعلام می‌کنم واقعاً کمک‌های ایران در آن زمان و در آن موقعیت کمک‌های شایان توجه و تاثیرگذاری بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا