بین الملل

سرمایه‌گذاران افغان در پنجمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری تهران حضور یافتند

سازمان همکاری‌های اقتصادی ۸ کشور در حال توسعه اسلامی در نشست خبری تهران از حضور بازرگانان و سرمایه‌گذاران افغانِ فعال در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، سلامت، خدمات فنی مهندسی خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میلاد صدرخانلو»، دبیر «پنجمین نشست سرمایه گذاری فناوری» وابسته به سازمان همکاری‌های اقتصادی 8 کشور در حال توسعه اسلامی در تهران، از حضور هیئتی 7 نفره از بازرگانان و سرمایه گذاران افغانستانی در این نشست خبر داد و اذعان داشت آن‌ها علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، سلامت و خدمات فنی مهندسی هستند، البته هیئت‌هایی از کشورهای مغولستان، چین، اوکراین و کانادا نیز علاقمند به حضور در این رویداد می‌باشند که به شکل مجازی حضور خواهند داشت.

دبیر پنجمین نشست سرمایه گذاری فناوری همچنین تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود قراردادهای بیشتری نسبت به سال‌های قبل با تاجران خارجی در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، سلامت، فنی مهندسی و احتمالاً مواد پیشرفته داشته باشیم. احتمال حضور دو نماینده از دولت حاکم افغانستان به عنوان مشاور در کنار این هیئت وجود دارد اما هنوز قطعی نیست.

میلاد صدرخانلو خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی (دی  ـ 8) یا همان 8 کشور درحال توسعه اسلامی است که تمرکز آن توسعه سرمایه گذاری بر بخش فناوری است. این نشست در تلاش است تا سرمایه گذارانی که به شکل تخصصی در حوزه فناوری سرمایه گذاری می‌کنند را دور هم جمع کند تا طرح‌های شرکت نوپا  (استارتاپی) یا طرح‌های سرمایه‌گذاری جذاب در حوزه فناوری و نوآوری را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد و روی آنها سرمایه‌گذاری کند و بتواند اتفاقات بزرگی را در حوزه سرمایه‌گذاری تخصصی فناوری رقم بزنند.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا