بین الملل

وزارت خارجه ایران: دانشجویان افغانستانی نگران بخشنامه وزارت علوم نباشند

معاون وزارت خارجه ایران از اصلاح دستور ثبت‌نام دانشجویان افغانستانی به وزارت علوم خبر داد و تصریح کرد سیاست ایران تسهیل امور تحصیلی به دانشجویان افغانستانی در ایران به خصوص دانشجویان دختر است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رسول موسوی»، معاون وزارت خارجه در واکنش به دستور وزارت علوم مبنی بر منع تحصیل دانشجویان افغانستانی که کارت آمایش دارند تأکید کرد با توضیح این وزارتخانه به وزارت علوم، دستور منع ثبت‌نام دانشجویان اهل افغانستان در دانشگاه‌های ایران اصلاح می‌شود، بنابراین دانشجویان افغانستانی نگران نباشند.

وزارت علوم به تازگی به دانشگاه‌های کشور دستور داده بود تا دانشجویان افغانستانی فقط با ارائه پاسپورت ثبت نام شوند؛ بخشنامه‌ای که بر اساس آن متقاضیان دارای کارت آمایش از ثبت نام محروم می‌شدند.

طبق بخشنامه وزارت علوم، متقاضیان افغانستانی برای ثبت نام در مراکز عالی آموزشی باید به صورت قانونی(دارا بودن پاسپورت) وارد کشور شده باشند. یکی از دانشجویان افغانستانی در توئیتی نوشته بود که برای ترم آینده تحصیلی نمی‌تواند ثبت نام کند.

موسوی معاون وزارت خارجه اما خطاب به این گروه از دانشجویان نوشت: «معصومه خانم و معصومه خانم‌ها نگران نباشند؛ سیاست ایران تسهیل امور تحصیل به دانشجویان افغانستانی در ایران به خصوص دانشجویان دختر است».

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا