بین الملل

سنای آمریکا سفیر جدید این کشور در فلسطین اشغالی را تأیید کرد


مجلس سنای آمریکا گزینه انتخابی دولت به‌عنوان سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه گزینه انتخابی دولت «جو بایدن» به‌عنوان سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را تأیید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «توماس نایدز» بانکدار آمریکایی و معاون بانک «مورگان استنلی» توانست تأیید سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات را کسب کند.

با توجه به شکاف جدی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های سنا تاکنون شمار اندکی از گزینه‌های تصدی سفارت در دولت بایدن توانسته‌اند تأییدیه دریافت کنند.

او در جلسه سنا بر لزوم تجهیز سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و ادعاهای دولت بایدن درباره برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده بود.

وبگاه «جوییش اینسایدر» در معرفی این دیپلمات آمریکایی می‌نویسد: «او کسی بود که در زمان بروز چالش‌ها [بین واشنگتن و تل‌آویو]، اسرائیلی‌ها به سراغ وی می‌رفتند. البته او حامی حقوق بشری فلسطینی‌ها نیز بود».

«آرون دیوید میلر» عضو ارشد اندیشکده کارنگی با استقبال از انتخاب نایدز برای سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی، نوشت: «او (بایدن) انتخاب هوشمندانه‌ای داشت و کسی را انتخاب کرد که از نظر سیاسی به‌خوبی ارتباط برقرار کرده و تجربه دولتی زیادی دارد. او (نیدس) کسی است که حساسیت حامی اسرائیل دارد و می‌تواند با حفاظت از منافع اسرائیل و منافع ما، تعادل را به روابط دو طرف برگرداند».

نایدز در حالی به این سمت گمارده شده است که «دیوید فریدمن» سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی اخیراً در کنفرانس سالانه این رسانه صهیونیستی گفته است، عقب‌نشینی آمریکا از صحنه جهانی ممکن است به شکست این توافقات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منجر شود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا