بین الملل

شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی یک فرمانده ارشد خود در یمن را به قتل رساندند


منابع یمنی از ترور یک فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در مرز با عربستان به دست عناصر خودی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی از کشته شدن سرلشگر «عثمان الشائف» از فرماندهان ارشد دولت منصور هادی در منطقه مرزی عربستان در استان «الجوف» به دست عناصر خودی خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، تعدادی از شبه‌نظامیان دولت هادی در یک کمین، خودروی او را که در حال حرکت در منطقه «خب و الشعف» بود هدف قرار دادند. در این حمله «عثمان الشائف» درجا کشته شد.

این منطقه در روزهای گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی بود و نیروهای مقاومت یمن توانستند با پیشروی در خاک عربستان، یه یک مقر نظامی تسلط بیابند. در پی موفقیت‌های نیروهای دولت صنعاء، عربستان سعودی که امنیت مرزهای خود را به مزدوران یمنی و سودانی سپرده، اقدام به برکناری «علی محسن» فرمانده یگان مرزی و تعداد دیگری از فرماندهان کرد که این موضوع موجب بروز اختلاف میان شبه‌نظامیان وابسته به ریاض شده است.

دوشنبه گذشته منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن خبر دادند که عربستان سعودی چند تیپ از مزدوران خود را که در یمن حضور دارند، به شهرهای مرزی فرستاده است تا مانع پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله یمن شوند.

خبر کشته شدن این فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در حالی است که منابع یمنی هفته گذشته خبر دادند که ۵۳ فرمانده و شخصیت وابسته به دولت منصور هادی در ماههای گذشته طی درگیری‌ها کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا