بین الملل

شهریه دانشجویان افغان «ریالی» شد؛ بورسیه‌ها پنج برابر

رئیس دانشگاه تهران از «ریالی» شدن شهریه و ۵ برابر شدن اعتبار بورسیه دانشجویان افغانستانی خبرداد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در مراسم گردهمایی دانشجویان افغان گفت شهریه علاوه بر کاهش، از ارزی به ریالی تبدیل می‌شود و با توجه به تصمیم اخیر در ممانعت از حضور دانشجویان دختر در دانشگاه‌های افغانستان، هفته گذشته هیئت رئیسه دانشگاه تهران مصوب نمود تا تسهیلات ویژه‌ای را برای دختران دانشجوی افغانستانی که در حال حاضر دانشجوی دانشگاه تهران هستند یا در آینده در دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند، اختصاص دهند.
 
وی افزود: برای پذیرش دانشجویان دختر افغان که از تحصیل آنها در افغانستان ممانعت بعمل آمده است، آمادگی داریم، مشروط بر آنکه شرایط علمی و سوابق تحصیلی آنها در تراز دانشگاه تهران باشد.
 
مقیمی گفت: تسهیلات ویژه جدید دانشگاه تهران برای بانوان و دختران دانشجوی کنونی دانشگاه تهران برابر با 10 درصد تخفیف شهریه از نیمسال آتی و برای دانشجویانی که از تحصیل در افغانستان محروم شده‌اند و از نیمسال آینده پذیرش می‌شوند برابر 20 درصد تخفیف شهریه است.
 
رئیس دانشگاه تهران گفت: روشن است که سیاست دانشگاه تهران این است که شما عزیزان جزئی از این خانواده بزرگ هستید و هر مشکلی برای شما ایجاد شود برای ما مهم است و آن را مشکل خود می‌دانیم.
 
 مقیمی همچنین اظهارکرد: آنچه در افغانستان تحت عنوان ممانعت از تحصیل دانشجویان دختر به علت عدم رعایت مسائل شرعی رخ داده است، نیازمند واکاوی عالمانه و گفتگوی نقادانه است. رعایت احکام شرعی در محیط دانشگاه اسلامی امری قطعی و واجب است و از سوی دیگر، برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی نیز امری ضروری است. تعطیلی علم‌آموزی و ممانعت از تحصیل نمی‌تواند راهکار اصولی و درستی باشد و این در حقیقت پاک کردن صورت مساله است. لذا باید با مشارکت همگان و فصل‌الخطاب قرار دادن احکام الهی، هم مسائل شرعی توسط دانشجویان رعایت شود و هم علم‌آموزی متوقف نشود.

 انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا