بین الملل

صلح داخلی خط قرمز است/درخواست برای تداوم تظاهرات در دفاع از قانون

بیانیه هیئت هماهنگی شیعیان؛

هیئت همانگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر این کشور، صلح داخلی و محافظت از نهادهای حکومتی را خط قرمزهایی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، هیئت هماهنگی شیعیان عراق در واکنش به تحولات چند روز اخیر و به ویژه امروز در منطقه سبز بغداد و حمله حامیان «مقتدی صدر» به ساختمان پارلمان عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وقایع تأسف بار در بغداد طی روزهای اخیر به خصوص تعرض به نهادهای دولتی، یورش به پارلمان و تهدید به حمله به دستگاه قضائی، مقرهای رسمی و دستگاه‌های امنیتی را با نگرانی عمیق دنبال می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواهان خویشتن داری، صبر حداکثری و کسب آمادگی هستیم و از ملت قانونمدار عراق که به قانون اساسی ایمان دارند، می‌خواهیم که به تظاهرات مسالمت آمیز در دفاع از حکومت، مشروعیت و نهادهایش و در رأس آن دستگاه قضائی و پارلمان، ادامه دهند و علیه این تعرض خطرناک، قانون شکنی و مخالف با عرف و قانون بایستند.

بر اساس این بیانیه، مسئولیت هرگونه تنش و تعرض به حکومت عراق و نهادهای آن به عهده طرف‌های سیاسی پشتیبان تظاهرات است و آنها مسئول کامل عواقب این اقدامات غیرقانونی بر روند صلح و سازش داخلی هستند.

هیئت هماهنگی شیعیان در پایان بیانیه خود اعلام کرد: حکومت و مشروعیت آن و نهادهای وابسته‌اش و همچنین صلح داخلی و آرامش جامعه، خط قرمزهایی است که همه عراقی‌ها باید آماده دفاع از آن با تمامی روش‌های مسالمت آمیز ممکن باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا