بین الملل

صنعاء: محاصره یمن، مانع تمدید آتش‌بس می‌شود

معاون وزیر خارجه دولت صنعاء محاصره مردم یمن را محکوم کرده و آن را مانع تمدید آتش‌بس دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعاء در توییتی محاصره اعمال شده علیه مردم یمن را محکوم کرده و آن را یک جنایت جنگی و ضد بشری توصیف کرد.
العزی تاکید کرد: محاصره مردم یمن مانع تمدید آتش‌بس می‌شود.
معاون وزیر خارجه دولت صنعاء در ادامه نیز توییت کرد: شرم‌آور است که نقش دولت‌های غربی و سازمان ملل تنها اجرای محاصره و مشروعیت‌بخشی به آن به عنوان سلاحی نظامی و مذاکراتی باشد، آنها کاری به قوانین ندارند و این برای اولین بار در تاریخ رخ می‌دهد.
شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه بر لزوم بازگشایی کامل فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندر حدیده تاکید و اعلام کرده بود، تمدید آتش‌بس نیازمند پایبندی به پرداخت حقوق تمامی کارمندان و ارائه سایر خدمات متوقف شده توسط دشمن است.
این شورا در ادامه شرح داد: پس از آنکه ما حساب بانکی ویژه‌ای برای پرداخت حقوق افتتاح کردیم، طرف مقابل و سازمان ملل متعهد نشدند این شکاف را پر کنند در حالی که پرداخت حقوق حق طبیعی تمامی کارمندان و بازنشستگان است.
 عبد العزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت یمن وابسته به انصارالله روز شنبه تاکید کرد، تمدید آتش‌بس انسانی و آتش‌بس نظامی در یمن باید به ابعاد اقتصادی و مالی به ویژه حل مساله پرداخت حقوق کارمندان که از زمان انتقال بانک مرکزی به عدن در سال ۲۰۱۶ متوقف شده، منوط باشد.
آتش‌بس میان ائتلاف سعودی و صنعاء دوم آوریل گذشته آغاز شد و هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد، بر اساس این توافق، تمای عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شوند.
دوم ژوئن نیز گروندبرگ از موافقت دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید دو ماهه این توافق خبر داد.
محمد عبد السلام، رئیس هیئت دولت صنعاء چند روز قبل اظهار کرد: توافق آتش‌بس رو به اتمام است و کشورهای متخاصم با آن بی‌پروا و ظالمانه برخورد کردند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا