بین الملل

طرح دفاعی مشترک «قسد» با دمشق برای مقابله با ترکیه

نوری محمود اعلام کرد؛

همزمان با شدت گرفتن احتمال حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) از پیشرفت در طرح دفاعی مشترک با دمشق به منظور مقابله با این حمله خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سخنگوی نیروهای موسوم به یگان‌های مدافع خلق کُرد (ی. پ. گ) در شمال سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، با اعلام اینکه تحولات مثبتی در روند همکاری این گروه با دمشق برای مقابله با عملیات نظامی ترکیه ایجاد شده است، از روسیه، آمریکا و ائتلاف بین‌المللی خواست که آنکارا را مهار کنند.

«نوری محمود» سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کُرد که بخش اصلی نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را تشکیل می‌دهد، امروز دوشنبه گفت که تحولات مثبتی در روند همکاری با دولت سوریه از نظر توسعه همکاری‌های دفاعی برای مقابله با عملیات نظامی آتی ترکیه ایجاد شده است.

محمود در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک در پاسخ به سؤالی در مورد استقرار ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک و اینکه آیا توافقی بر سر این استقرار وجود دارد، گفت: هدف اردوغان و دولتش که گرایش‌های افراطی دارند، برای اشغال اراضی سوریه آشکار است. بنابراین، ما با هماهنگی مقامات سوری برای تدوین فرمول اقدام مشترک و ترسیم یک طرح دفاعی در برابر هرگونه تجاوز ترکیه، کار می‌کنیم و در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

وی افزود: ترکیه تقریباً هر روز با استفاده از فناوری‌های نظامی مدرن مانند هواپیماها یا پهپادها به مناطق ما حمله می‌کند و این حملات باعث جان باختن شهروندان ما می‌شود. موضوع فوری و مهم این است که طرف‌های سوری بر سر فرمول مناسب برای راه‌حل به توافق برسند، که تا این لحظه اتفاق نیفتاده است.

محمود با تأکید بر اهمیت نقش روسیه در حفظ ثبات در منطقه، اظهار داشت: ما با نیروهای روسیه و ائتلاف بین المللی در تماس دائمی هستیم و با آنها هماهنگی داریم و مسکو وزن و نقش مهمی در تحولات سوریه دارد و امیدواریم که روسیه نقش مؤثری در حفظ ثبات نسبی و کمک به مردم سوریه با همه فرقه‌ها و قومیت هایشان برای یافتن راه حلی که رضایت همه را فراهم کند و تمامیت ارضی سوریه را تضمین کند، ایفا کند.

وی در پایان گفت: ما از روسیه، ائتلاف بین المللی و آمریکا می‌خواهیم تا با حضور مستقیم خود در میدان، نقش مؤثری در مهار و توقف دولت ترکیه با هدف حفاظت از شهروندان و غیرنظامیان در شمال و شرق سوریه ایفا کنند.

روز هشتم ماه ژوئن گذشته، منابعی به المیادین گفتند که یک هیئت نظامی و امنیتی روسیه با کادر فرماندهی نیروهای سوریه دموکراتیک در استان الحسکه دیدار کرده است تا درباره تهدیدات ترکیه علیه شهرها و شهرستان‌های نوار مرزی گفتگو کند. این امر پس از اعلام همکاری قسد با ارتش سوریه برای مقابله با تهدیدات آنکارا و تأکید بر جدی بودن آن صورت گرفت..

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا