بین الملل

عراق: تمام اردوگاه های آوارگان از ابتدای سال ۲۰۲۱ بسته می شود

وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق از بسته شدن تمام اردوگاه های آوارگان در این کشور به استثنای اردوگاه های موجود در اقلیم کردستان عراق از ابتدای سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت مهاجرت عراق از بسته شدن تمامی اردوگاه های آوارگان در این کشور به استثنای اردوگاه های موجود در اقلیم کردستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ایوان فائق جابرو» اعلام کرد که وزارت مهاجرت عراق طرحی را برای بستن تمام اردوگاه های آوارگان در این کشور از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تهیه کرده است.

وی همچنین افزود که با توجه به بازگشت داوطلبانه آوارگان استان نینوا به مناطق اصلی خود، تا پایان ماه جاری اردوگاه های موجود در کرکوک، صلاح الدین، یکی از اردوگاه های الانبار و اردوگاه عامریه در فلوجه بسته خواهند شد.

وزیر مهاجرت عراق همچنین از هماهنگی با سازمان بین المللی مهاجرت به منظور حمایت از افرادی که این وزارتخانه خانه های مورد تخریب آنها در مناطق آزادشده را بازسازی کرده و نیز پرداخت مبالغی به خانواده هایی که خانه هایشان کاملاً تخریب شده و سرپناهی ندارند، خبر داد.

آمارهای رسمی حاکی است که بیش از ۵ میلیون و نیم آواره در عراق وجود دارد و حدود یک میلیون عراقی هم پس از سیطره داعش بر مناطقی از این کشور به کشورهای همسایه و اروپایی مهاجرت کرده اند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا